• Reconhecendo a geometria espacial: uma proposta de ensino a partir de atividades contextualizadas 

      Moraes, Lucas Garcia de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 25/06/2019)
      The inspiration for this work comes from the observation in the difficulties of the majority of the students of the CEEJA in finding the literal sense of the study of the spatial geometry. In order to contribute to the ...
    • A proposta inovadora da escola Projeto Âncora e suas implicações pedagógicas em uma escola convencional 

      Costa, Vitor Aparecido Pereira da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus Sorocaba, 01/11/2019)
      This project arose from worries caused by a brazilian Math Education increasingly disappointing in the public Middle Schools and, in this context, it had as objective to contribute with a new didactic view of this area of ...
    • A história da matemática no ensino da geometria: uma contextualização pela razão áurea 

      Linck, Leandro Alex (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional - PROFMAT, Câmpus São Carlos, 22/12/2017)
      The present work intends to extend the knowledge about a very interesting and instigating theme that is the Golden Ratio, to recover its history and its importance mainly within Geometry, to argue about the importance of ...