Listar por asesor "fa8319b5-51ad-408c-9dcc-53af0626dcd1"
Mostrando ítems 1-5 de 5
-
Narrativas de professoras formadoras que ensinam matemática em cursos de pedagogia: formação, identidade e tensões no campo da docência e da pesquisa
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 25/08/2023)This research pertains to a master's thesis affiliated with the Postgraduate Program in Education (PPGE), within the research line "Science and Mathematics Education" at the Federal University of São Carlos (UFSCar), and ... -
O pensamento algébrico e sua propositura no material EMAI do estado de São Paulo para o ciclo de alfabetização (1º ao 3º ano)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 14/07/2023)This dissertation highlight the results found throughout the development of the master's research, linked to the Professional Graduate Program in Education, at the Federal University of São Carlos (PPGPE/UFSCar). As an ... -
O estágio como possibilidade de pesquisa na licenciatura em Pedagogia e a teoria dos campos conceituais de Gérard Vergnaud
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 16/04/2021)We seek to analyze the internship as a research possibility based on the experience of the first author in her degree in Pedagogy. The production of the data in question had, as its motto, reflections arising from an ... -
O papel de grupos de pesquisas em educação matemática na formação de futuros(as) professores(as) dos anos iniciais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 19/11/2021)The article is the result of a course completion work (TCC), linked to the Degree in Pedagogy at the Federal University of São Carlos (UFSCar), in which we present referrals and results of a study developed with two Brazilian ... -
A matemática na história de vida de estudantes da EJA
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 18/11/2021)The present investigation aimed to understand to what extent the Mathematics, in the life trajectory of students in Youth and Adult Education (EJA), contributed to distances and approximations with the school. To this end, ...