Browsing by Advisor "Torres, Juliana Rezende"
Now showing items 1-4 of 4
-
Educação Ambiental Crítico-Transformadora via temas geradores e Sociedades Sustentáveis: uma análise das concepções de sustentabilidade dos licenciandos da UFSCar Sorocaba
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 06/09/2023)Environmental degradation has reached exorbitant levels in recent years. Thus, Environmental Education (EE) emerged, aiming to circumvent the environmental crisis that has taken place worldwide, through awareness, which ... -
Educação Ambiental e a abordagem do Agronegócio no Ensino Médio: uma análise do material de apoio do governo do Estado de São Paulo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 15/02/2024)This course completion work aims to analyze how environmental education is approached with a focus on agribusiness in public schools in the state of São Paulo. Agribusiness is the new term used to designate the latifundiary ... -
A práxis educativa dos monitores ambientais no Parque Estadual Carlos Botelho, São Miguel Arcanjo - SP: uma análise à luz de fundamentos da Educação Ambiental CríticoTransformadora via Tema Gerador.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 14/08/2024)This stydy aims to study the educational practice of autonomous environmental monitors at Carlos Botelho State Park and aims to investigate to what extent this practice approaches or distances itself from the foundations ... -
A práxis curricular da Educação Infantil nas pré-escolas públicas de Sorocaba à luz da articulação entre a Pedagogia Freireana e os pressupostos do Materialismo Histórico-dialético
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 30/09/2024)The present research has as its object of study the curricular praxis of Early Childhood Education in preschools in the municipal education network of Sorocaba in the light of the articulation between Freirean Pedagogy and ...