Browsing by Subject "Língua estrangeira - ensino"
Now showing items 1-8 of 8
-
O ensino-aprendizagem de inglês na escola pública paulista: o papel da gramática em proposta pedagógica para o 6º ano
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 22/08/2011)The main purpose of this study is to discuss the controversial grammar teaching role in a student s textbook and in the teacher s guide that follows it, as well as in its methodological orientations. This analysis is carried ... -
O desenvolvimento da prática pedagógica de alunos professores de espanhol como língua estrangeira
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 28/02/2011)El proceso de enseñanza aprendizaje de español como lengua extranjera (E/LE) pasa por cambios y testes. En 2005 se promulgó la Lei Federal 11.161, de acuerdo con esta, todas las instituciones de enseñanza secundaria ... -
O ensino comunicativo de português língua estrangeira em contexto especifico: uma reflexão sobre a sala de aula
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 27/08/2011)A lot have been said about the communicative approach of language as principles to a language teaching that involves the intercultural aspect of the language. The arrival of the communicative approach is related to the ... -
Estudos (inter) culturais em cadernos de língua inglesa da rede pública do estado de São Paulo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 25/02/2013)We intend, from this research of documental and interpretativist character, to investigate how the cultural contents linked to the teaching and learning of English language are approached, considering the São Paulo State ... -
Questões de identidade lingüístico-cultural e sua relação com a oralidade em LE (Inglês): percepções de aprendizes em nível intermediário
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 28/02/2011)When learning a foreign language, more specifically English, it is common that students report that speaking is the most difficult skill to be developed. This difficulty may be related to the lack of a critical view about ... -
Professores em formação: significados construídos no processo de interação em sala de aula de português língua estrangeira
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 24/06/2013)According to Almeida Filho (2005), the classroom is not the most important part of the language teaching/learning process, but it is certainly the most significant one. Based on this assumption, the classroom turns up to ... -
O efeito retroativo do Celpe-Bras na cultura de aprender de candidatos ao exame
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 11/12/2006)The washback effect of an assessment is a redirecting element not only on teaching and learning process, but on most student s and teacher s actions, manners, beliefs and perceptions inside and outside the classroom, ... -
Processo de conscientização do futuro professor de língua inglesa sobre as especificidades de se aprender inglês para ensinar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 20/12/2007)This dissertation presents the results of an investigation about the consciousness development of pre-service EFL teachers, throughout their first year, that learning the language as prospective teachers is different ...