• Uma proposta de abordagem da matemática financeira no ensino médio 

      Marchioni, Aparecida Patrícia Roberto (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional - PROFMAT, , 27/03/2013)
      This work intends to show the preparation and application of a Teaching Sequence on Mathematical Finance with two Middle School 3rd grade classes of a state school in São Paulo inland. The research methodology applied was ...
    • Estudo de caso em aulas de ciências: contribuições para o desenvolvimento do pensamento crítico na educação básica 

      Gama, Thamires Valadão (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação de Mestrado Profissional em Química - PPGQ, Câmpus São Carlos, 25/02/2019)
      In contemporary society, products of science significantly affect people´s decisions, making critical thinking a valuable skill to be developed. Among the methodologies which can encourage critical thinking, there is one ...
    • A proposta inovadora da escola Projeto Âncora e suas implicações pedagógicas em uma escola convencional 

      Costa, Vitor Aparecido Pereira da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus Sorocaba, 01/11/2019)
      This project arose from worries caused by a brazilian Math Education increasingly disappointing in the public Middle Schools and, in this context, it had as objective to contribute with a new didactic view of this area of ...