Browsing by Subject "Narrativa crítico-reflexiva"
Now showing items 1-7 of 7
-
Desafios na jornada acadêmica: uma análise da graduação
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 18/01/2024)In this narrative, I share the experiences lived during my journey as a member of the XIII Medicine Class at the Federal University of São Carlos (UFSCar), from the moment I established myself in the locality of São Carlos ... -
Trajetória na medicina UFSCar em desenhos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 22/01/2024)O presente documento é o trabalho de conclusão de curso de uma aluna do curso de medicina na Universidade Federal de São Carlos. Por meio de desenhos autorais realizados ao longo de toda a graduação, a estudante realiza ... -
A história clínica do estudante de medicina da UFSCar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 08/02/2024)This work aims to reflect on my development as a physician and individual during my undergraduate studies in Medicine. It will address topics that have proven significant in my personal journey within the framework of a ... -
Narrativa crítico-reflexiva: minha trajetória durante o curso de medicina da Universidade Federal de São Carlos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 03/01/2022)This final paperis a critical-reflexive narrative, elaborated in accordance with the guidelines of the Political Pedagogical Project of the course in medicine at the Federal University of São Carlos, and aimsto expose ... -
Eu passarinho
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 07/12/2020)My Course Conclusion Paper was labored in accordance with Pedagogical Project of UFSCar’s guidelines Medicine Course. The critical-reflexive narrative about my education is divided into four chapters: the initials focus ... -
Um aluno-pesquisador na pandemia: o papel da pesquisa científica na formação acadêmica.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 18/01/2023)This undergraduate thesis is a critical-reflexive narrative in accordance with the guidelines of the Federal University of São Carlos’s medical school’s Pedagogical Project and aims to show the trajectory and experiences ... -
Minha trajetória até me tornar médico
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 20/12/2021)The Medicine Course at the Federal University of São Carlos (UFSCar) aims to provide a global, humanized, ethical, critical and reflective medical education, making use of real (or simulated) hypotheses for teaching, ...