Listar por asesor "Barbosa, Lúcia Maria de Assunção"
Mostrando ítems 1-7 de 7
-
Faces do Brasil e dos brasileiros em imagens de livros didáticos de português para estrangeiros
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 10/09/2010)In recent years, research on Portuguese as foreign language teaching and learning has been the recipient of great academic interest. This is due to several factors, such as the creation of international partnerships ... -
Aspectos interculturais no ensino de espanhol em contato com o português em canções em livros didáticos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 17/09/2009)Historically, foreign language teaching in Brazil has been connected to linguistic politics that may determine pedagogical practices and teaching production. In spite of the existence of PCNS (National curriculum parameters) ... -
O rap e suas ressignificações
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 13/05/2011)z This study aims to analyze the linguistic practices by hip hop young activists, specially, through the artistic expression of the rap, conceived as the most expressive face of the movement, where the young people use a ... -
Lexicultura e hipertextos : letras de canções como mediação linguística e cultural no contexto do ensinoaprendizagem de português para estrangeiros
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 27/02/2015)The integration between language and culture has acquired greater importance in the teaching and learning foreign languages context as well as in Applied Linguistics studies. Considering the lexicon as cultural depository ... -
Estudos (inter) culturais em cadernos de língua inglesa da rede pública do estado de São Paulo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 25/02/2013)We intend, from this research of documental and interpretativist character, to investigate how the cultural contents linked to the teaching and learning of English language are approached, considering the São Paulo State ... -
O gênero musical samba como conteúdo cultural no ensino de PLE : uma experiência com aprendentes hispanofalantes
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 22/06/2012)This Master research focuses the use of samba as a means of working culture in Portuguese as a Foreign Language class. For this, we conducted a content-based course about samba for Spanish speakers to analyze how the samba ... -
“Aqui não é um paraíso, mas é muito bom”: imersão e identidade de jovens africanos francófonos aprendizes de português no Distrito Federal
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 08/02/2019)Language, identity and learner were not always closely related concepts. During the years of the tradition of the structuralism, in the second half of the twentieth century, there was a separation of these concepts, making ...