Listar por asesor "Gonçalves, Adriana Garcia"
Mostrando ítems 1-5 de 5
-
Desenho universal e tecnologia assistiva: implementação de atividades pedagógicas para aluna com paralisia cerebral em classe comum
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 02/02/2018)At present, Brazil has advanced in legal documents regarding the inclusion of special education targeted students in terms of the access to regular school classrooms. The latest documents mention the provision of assistive ... -
Desafios na articulação entre professoras de um centro de atendimento educacional especializado e escola regular para oferta de tecnologia assistiva
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 26/02/2019)The study focused on the specialized educational service developed in a Specialized Educational Assistance Center (CAEE) regarding the availability of assistive technology and the articulation of these resources with the ... -
Desenho universal para aprendizagem na Educação Física: contribuições de uma formação continuada sob a ótica reflexiva
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 14/06/2021)Promoting inclusive physical education (PE) classes is a challenge for teachers in the regular school system, an alternative that aims to subsidize the teacher to promote an inclusive class is the Universal Design for ... -
Perspectivas de profissionais de um hospital de retaguarda acerca do Atendimento Pedagógico Hospitalar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 27/04/2022)As stated in current educational legislation, specialized educational care in the hospital environment aims to ensure the continuity of schooling for individuals who are unable to attend regular school due to hospitalization ... -
Estudantes com doença crônica e/ou deficiência com comorbidade: ações escolares em prol da inclusão escolar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 02/02/2022)Education is a right for all, and education must be based on equity, offering opportunities and conditions for children and adolescents to access and remain in school. Inclusive policies aimed at access to education emerged ...