Listar por asesor "Huet, Aparecida Barco Soler"
Mostrando ítems 1-6 de 6
-
Desenvolvimento de um programa educacional de formação continuada: o torna-se educador a partir de reflexões e (trans) formações em busca de melhoria do ensino e da aprendizagem.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 09/03/2004)The teaching democraticalization by Federal Constitution of 1988 and the National Education Basis and Guidelined Law 9394/96, provided opportunity of teaching for all and intensified the need of educational system changes ... -
Agressões em uma escola de ensino fundamental: visão dos alunos, professores e funcionários.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 22/03/2006)This study analyses 10 to 12 year-old children, 4th grade students, teenagers between 13 and 15 and students belonging to the 7th grade fundamental teaching experiences related to the aggression and violence in school ... -
As possibilidades e os limites do trabalho do diretor em uma escola estadual do ensino médio
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 10/03/2004)The present study considers the possibilities and the limits of a school Principal s work in a daily routine of a state high school. By identifing the dificulties found by school Principal attemps to the abilities that ... -
Os caminhos para a construção da escola inclusiva:a relação entre a gestão escolar e o processo de inclusão.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 14/09/2004)The research has as fear the relation between school administration and the students inclusion process with special educational needs in the regular teaching, aiming at the construction of an inclusive school. It accomplished ... -
A organização escolar em ciclos na rede municipal de Araraquara - 2001 a 2005
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 06/09/2006)The school organization in series predominates in Brazil since 19º century and still shows its power because it´s solidified in teachers, parents and students conception. Different experiences have been introduced since ... -
A Trajetória de uma escola cooperada: do ideal cooperativista à realidade de mercado. As vicissitudes da participação de cooperados e professores.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 30/03/2006)This work is case study researches about the trajectory of a cooperative school of basic education, located in São José do Rio Preto, inside of São Paulo state. The study has raised possible reasons in order to explain why ...