Listar por asesor "Silva, Flávio Caetano da"
Mostrando ítems 1-6 de 6
-
Professores iniciantes: como compreendem o seu trabalho?
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 12/02/2014)This research aims to understand which the perceptions and senses attributed by beginner teachers developing their professional career in school organizations are. The research was conducted in Hortolândia city, in São ... -
Quem são os povos indígenas para os estudantes? Reflexões sobre o currículo básico comum do estado de Minas Gerais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 09/12/2014)The indigenous issue presented in the school context on the view of European blueprints may generate numerous misconceptions, reflecting attitudes of prejudice, rejection, discrimination and segregation. Although they ... -
Participação social em educação e dominação: uma análise sobre o campo e as implicações do trabalho parrésico
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 21/05/2021)The discourse about the democracy participation in education asks educators, for instance. This paper on the assumption that the policies actives take on important in all human life, especially, from the participative ... -
Vozes no ensino: o medo das crianças e sua relação com os saber na perspectiva das professoras
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 19/08/2024)In a context in which the relationship with knowledge encompasses multifaceted dimensions, incorporating interactions with the world, with others and with oneself (Charlot, 2000). The aim of this research was to understand ... -
O espaço físico e o ambiente escolar: um estudo sobre os saberes de educadores, professores e gestores de uma escola de educação infantil.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 21/02/2024)The research, a case study, deals with the knowledge of early childhood education professionals from the relationship with knowledge, through the socio-anthropological/microsociological view of the concept formulated by ... -
Entre as trajetórias escolares e as práticas pedagógicas: as percepções dos professores na perspectiva da relação com o saber
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 19/08/2024)Pedagogical practices and school background play crucial roles in teacher training, profoundly influencing their educational approaches and teaching methods. Teachers' school careers, including their experiences and memories ...