Listar por tema "Cerebral palsy"
Mostrando ítems 1-20 de 32
-
Protocolo mobility intensive training (Mob-IT) em crianças e adolescentes com paralisia cerebral: viabilidade de implementação e fidelidade do tratamento
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Fisioterapia - PPGFt, Câmpus São Carlos, 27/02/2023)Although intensive interventions have shown high levels of evidence in children and adolescents with cerebral palsy (CP), intervention protocols focusing on mobility are still limited. Still, the available studies often ... -
A tecnologia assistiva como recurso à inclusão escolar de crianças com paralisia cerebral
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 13/03/2009)The child s school life with major motor involvement at ordinary school has been discussed together with the possible strategies that can collaborate to the participation and learning of this student. One of the indicated ... -
Análise das interações professor-aluno com Paralisia Cerebral no contexto da sala de aula regular
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 14/10/2011)The current literature in the area of Special Education that deals with the process of inclusion of a person with special needs in social spheres has been shown that such a process is still rooted only in the theories and ... -
Educação em saúde realizada por profissionais da saúde à familiares de crianças com paralisia cerebral
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 12/01/2009)In the health promotion context, health education is very important and indispensable in the health professional practice. The health education still needs improvement in its applicability, in order to provide better quality ... -
Efeitos dos recursos de baixa tecnologia assistiva nas atividades lúdicas para crianças com paralisia cerebral na educação infantil
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 17/02/2010)Playing is considered a natural and basic process for the development of some abilities in infancy. However, children with physical deficiency, such as children with cerebral palsy, for presenting a disorder on the muscular ... -
Paralisia cerebral: repercussões no contexto familiar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Enfermagem - PPGEnf, , 07/07/2011)Cerebral Palsy (CP) is a chronic condition that affects the motor development and posture of the child, often accompanied by disorders in speech, hearing, cognition, sensory perception, among others. This situation is ... -
Doença crônica na infância no contexto de vulnerabilidade social: a experiência da família
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Enfermagem - PPGEnf, , 15/12/2011)The chronicle disease has a permanent character and long duration. Life style and the person s environment is scenario worsen). When a child has chronicle condition, the familiar life suffers deep modifications, both by ... -
Controle postural em condições de manipulação de tarefa em crianças e adolescentes com paralisia cerebral
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Fisioterapia - PPGFt, Câmpus São Carlos, 26/10/2021)Postural control is important for independence in the daily activities of children and adolescents and is dependent on the interaction between the visual, somatosensory and vestibular systems. In addition, the sensory ... -
Dispositivos computacionais e paralisia cerebral: uma revisão de literatura
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 05/07/2021)Introduction: Upon the advances on the use and development of technologies over the past decades, the access to the computer has been expanded and employed as a tool for literacy, socialization, leisure, communication, ... -
Análise de duas propostas para a reabilitação da marcha em indivíduos portadores de sequelas neurológicas crônicas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Fisioterapia - PPGFt, , 10/05/2010)This work is composed of three distinct studies. In the first one, we compared the muscle coactivation of tibialis anterior (TA) and gastrocunemius medialis (GM) during quiet stance and the also during the stance phase of ... -
Protocolo para avaliar a acessibilidade ao computador para alunos com paralisia cerebral
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 25/02/2008)The national and the foreigner literature indicate that the successful education of students with cerebral palsy can require the implementation of resources and appropriate equipments, allowing the individual to improve ... -
Demandas de mães de crianças com paralisia cerebral em diferentes fases do desenvolvimento infantil
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 27/02/2009)Studies have demonstrated that providing instruction for and intervening in the family of children with special needs during their treatment process may represent an effective way of ensuring adequate parental support. ... -
Avaliação das atividades de crianças com paralisia cerebral na escola regular : participação, níveis de auxílio e desempenho.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 31/05/2007)Facing the great debate on the inclusion of students with special needs, this study investigated the involvement, level of support and activities performances of children with cerebral palsy on the school context through ... -
Efeitos de um programa de intervenção domiciliar na satisfação, qualidade de vida e ocupações de cuidadores de adolescentes com paralisia cerebral: estudo de dois casos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Terapia Ocupacional - PPGTO, Câmpus São Carlos, 22/01/2018)Introduction: Adolescents with cerebral palsy may present, according to the severity of the case, a high level of dependence on their relatives. This factor can have an impact on the health and quality of life of these ... -
Repertório funcional de crianças com paralisia cerebral : a perspectiva de cuidadores e profissionais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Terapia Ocupacional - PPGTO, , 15/02/2012)The cerebral palsy (CP) due to a non-progressive lesion in the immature brain presents neuromotor impairments and disabilities associated who, allied with contextual factors such as task demands, environmental characteristics ... -
Desenho universal e tecnologia assistiva: implementação de atividades pedagógicas para aluna com paralisia cerebral em classe comum
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 02/02/2018)At present, Brazil has advanced in legal documents regarding the inclusion of special education targeted students in terms of the access to regular school classrooms. The latest documents mention the provision of assistive ... -
Rede de apoio à escolarização inclusiva na educação básica: dos limites às possibilidades
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 28/02/2019)Special Education literature currently recommends the setting up of support networks for school inclusion, to guarantee the right to education and to promote the construction of inclusive schools for people with disabilities. ... -
Oscilação postural na condição de dupla tarefa durante atividade sentado para de pé em crianças com paralisia cerebral
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Fisioterapia - PPGFt, Câmpus São Carlos, 28/02/2019)The International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF) is a guideline proposed by the World Health Organization that has as its premise the functionality of the individual, through a biopsychosocial ... -
Qualidade de vida e funcionalidade de alunos com paralisia cerebral matriculados na escola regular
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 02/02/2018)Cerebral palsy (PC) affects children and young people, with prevalence in developing countries and causes motor impairment that can limit movement and postural maintenance independently and autonomously. In this way, people ... -
Desafios na articulação entre professoras de um centro de atendimento educacional especializado e escola regular para oferta de tecnologia assistiva
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 26/02/2019)The study focused on the specialized educational service developed in a Specialized Educational Assistance Center (CAEE) regarding the availability of assistive technology and the articulation of these resources with the ...