Listar por tema "Down, Síndrome de"
Mostrando ítems 1-20 de 20
-
Sensibilidade a contingências de reforçamento : desempenho de crianças portadoras de Síndrome de Down e com desenvolvimento típico.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 27/06/2005) -
Buscando a independência e autonomia da criança através da estimulação constante : a experiência da família da criança com síndrome de Down
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Enfermagem - PPGEnf, , 29/01/2010)The purposes of the study have been to identify which is(are) the meaning(s) of living with a child who has Down syndrome and its impact in the family functioning, and also to develop a theoretical model about these families ... -
Efeitos de um programa de remediação fonológica nas habilidades de leitura e escrita em alunos com Síndrome de Down
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 04/02/2009)Many studies show the importance of remediation programs to improve phonological skills of reading and writing, however few are concerned with results that could be found in students with Down syndrome. Thus, the main ... -
Perfil do desenvolvimento motor de lactentes com síndrome de Down dos 3 aos 12 meses de idade
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Fisioterapia - PPGFt, , 16/04/2008)This study aimed to characterize and identify the rate of motor development in both infants with Down syndrome (experimental group) and typical infants (control group) at the age range of 3-12 months. The infants were ... -
Alcance e apreensão de objetos em lactentes com síndrome de Down : impacto da interação organismoambiente
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Fisioterapia - PPGFt, , 04/03/2009)The acquisition and the refinement of motor skills have been described to require a reciprocal relationship between organismic and environmental conditions. This interaction is evidenced in studies identifying the impact ... -
Expressão heteróloga, purificação e caracterização das proteínas humanas DCRA (Down Syndrome Critical Region Gene A) e DSCR8 (Down Syndrome Critical Region Gene 8).
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Genética Evolutiva e Biologia Molecular - PPGGEv, , 27/01/2004)Down syndrome is the most frequent cause of mental retardation affecting millions of people worldwide and results from full or partial trisomy of chromosome 21 (HC21). Rare cases of partial trisomy allowed the identification ... -
Expressão heteróloga e localização subcelular de seis proteínas possivelmente envolvidas com a Síndrome de Down.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Genética Evolutiva e Biologia Molecular - PPGGEv, , 07/12/2004)Down syndrome (DS) is the most common congenital disease occurring in approximately 1 out of 700 live births. In addition to the full HC21 trisomy, rare individuals with clinically recognized DS have only a partial trisomy, ... -
Localização subcelular da DSCR2, uma proteína relacionada à síndrome de Down.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Genética Evolutiva e Biologia Molecular - PPGGEv, , 17/10/2003)Down Syndrome (DS) is the major cause of mental retardation with a high incidence among human beings. Main features in DS include facial and dermatological features, congenital heart defects as well as immunological, ... -
Estudos das proteínas ligantes à DCRA e DSCR1 (envolvidas com a síndrome de Down) utilizando a metodologia do duplo-híbrido.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Genética Evolutiva e Biologia Molecular - PPGGEv, , 24/01/2003)The genes DCRA and DSCR1 are located in the Down Syndrome Critical Region , a specific portion of human chromosome 21 responsible for the main traits of the disease. In the present work we have used the two-hybrid system ... -
Estudos transcricionais em leucócitos de portador da síndrome de Down, através da técnica de análise serial da expressão gênica (SAGE).
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Genética Evolutiva e Biologia Molecular - PPGGEv, , 22/01/2004) -
Análise das topografias de controle de estímulos envolvidas em escolhas de acordo com o modelo em indivíduos com Síndrome de Down
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 30/06/2009)The formation of equivalent stimuli classes is a psychological phenomenon that has important characteristics for the experimentation of processes involving symbolic behavior acquisition. This kind of behavior has been the ... -
Estudo descritivo do repertório de habilidades sociais de adolescentes com síndrome de Down.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 31/08/2004)Social skills have been considered essential in the process of social adjustment for all individuals whether or not they have special education needs. This research used direct (videotaping) and indirect (parent interviews, ... -
Síndrome de Down versus alteração de linguagem : interação comunicativa entre pais e filhos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 25/02/2010)The wish to express ourselves is vital and it comes from the efforts of human beings to satisfy physical and emotional needs. It is necessary to interact with other human beings in order to survive, find protection and ... -
Semelhanças e diferenças de habilidades sociais entre crianças com síndrome de Down incluídas e crianças com desenvolvimento típico
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 08/02/2007)Recent works about students inclusion have shown that it brings significant improvement to the social and cognitive development to the major part of students with special educational needs, included those with Down syndrome. ... -
Coordenação intermembros no alcance de objetos de lactentes típicos e com síndrome de Down
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Fisioterapia - PPGFt, , 29/02/2012)Research has shown that bimanual actions are demonstrative of the functional brain development; thus it is relevant to investigate how interlimb coordination develops in typically-developing infants, as well as in infants ... -
Características biomecânicas dos pés durante a marcha de crianças tipícas e com síndrome de Down
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Fisioterapia - PPGFt, , 24/10/2012)The developmental evaluation in children s feet between the age of two and six years-old may be one of Health Professionals duty in a pre-school. In this age the more important changes in children s feet occur and it may ... -
Atividades estimuladoras de leitura e escrita em estudantes com síndrome de Down
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 18/02/2013)Literature presents that students with Down Syndrome (DS) learn to write and read in a slower pace than students without the disability. From these considerations, the present work considers the following question: to what ... -
Efeitos do PECS associado ao video modeling em crianças com síndrome de Down
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 24/02/2015)The Augmentative and Aumentative Communication (AAC) is an area of assistive technology that seeks to facilitate the participation of people in different communicative contexts. There is a variety of techniques and methods ... -
Contribuição da experiência percepto-motora para o desempenho de habilidades manuais em lactentes, crianças e jovens com incapacidades
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Fisioterapia - PPGFt, , 17/12/2012)Voluntary manual actions over objects emerge during the first half year of infants lives. These actions evolve from an exploratory characteristic to functional manipulative use of objects and its development is mediated ... -
Desenvolvimento e avaliação de filmes didáticos no processo de ensino-aprendizagem de química no ensino médio.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Química - PPGQ, , 26/02/2006)This research aimed at analyzing the computer’s indirect usage in the Chemistry teaching-learning process in high school. For such a purpose, two short pedagogical films (SPF), which contained images ...