Listar por tema "Non formal education"
Mostrando ítems 1-4 de 4
-
Oficinas de atividades como processos educativos e instrumento para o fortalecimento de jovens em situação de vulnerabilidade social
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 27/08/2010)Based on the methodology of participatory research, this study was developed with a group of young people who attend one Youth Center on the outskirts of São Carlos (SP), as from the Activities Workshops held there and had ... -
A cidade educadora e o enfoque CTS : articulações possíveis a partir dos professores de ciências em formação
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 12/07/2016)The Science, Technology and Society (STS) approach to Science Education and the Educating Cities conceptual framework share different aspects that allow their identification as progressive educational ideas. Aiming to ... -
Um diálogo com os discursos dos educadores, do Sesc São Carlos: vozes e sentidos de uma prática pedagógica
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, Câmpus São Carlos, 17/02/2020)Our aim with this research is to discuss issues related to education and especially to non-formal education based on the discursive manifestations of the educators of the Sesc São Carlos Children and Youth Sector Programs. ... -
Uma proposta de ensino de astronomia observacional com o instrumento Projetor Estelar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 10/11/2021)The teaching of astronomy encompasses a wide range of concepts in its scope and is largely supported by educational instruments, as these allow for a better understanding and/or visualization of celestial phenomena. To ...