Navegando por orientador "Ciríaco, Klinger Teodoro"
Itens para a visualização no momento 1-4 of 4
-
Desenvolvimento do sentido de número em crianças de 4 a 5 anos e 11 meses
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 28/02/2024)This study refers to a master's degree research, linked to the Professional Postgraduate Program in Education (PPGPE) at the Federal University of São Carlos (UFSCar), with the main objective of analyzing the interactions ... -
Percepções de futuras professoras que ensinarão matemática sobre o papel do estágio na formação inicial
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 18/06/2024)This work refers to a Master's thesis, linked to the Postgraduate Program in Education (PPGE) at the Federal University of São Carlos (UFSCar), line of research in Science and Mathematics Education, Mathematics Education ... -
Estratégias intergeracionais mobilizadas por famílias no dever de casa de matemática: um estudo sobre práticas de letramento
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 16/08/2024)This dissertation describes the directions and final results of a master's degree investigation, linked to the Postgraduate Program in Education (PPGE) at the Federal University of São Carlos (UFSCar), along with the ... -
Professoras de creche e suas identidades: trajetórias narradas com a linguagem matemática em um grupo de estudos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 28/08/2024)This master's thesis, linked to the Professional Postgraduate Program in Education (PPGPE) at the Federal University of São Carlos (UFSCar), describes results and directions of an investigation that aimed to analyze the ...