Navegando por orientador "Nascente, Renata Maria Moschen"
Itens para a visualização no momento 1-4 of 4
-
Ações formativas voltadas aos(às) diretores(as) de escolas públicas de educação básica no governo Haddad (2013-2016)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 26/02/2019)This research was aimed at analyzing formative actions directed to school principals who worked within the São Paulo Municipal Education Bureau, between the years of 2013-2016, during the Workers' Party mayor Fernando ... -
Efeitos das avaliações externas na administração escolar: controle e emancipação da educação básica
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 30/04/2021)The theme of this dissertation refers to external evaluations, its object was the effects of these evaluations on school administration. The general objective was to analyze the effects of external evaluations on the ... -
Lideranças distribuídas em uma escola do Programa Ensino Integral do Estado de São Paulo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 13/08/2024)The theme of this dissertation refers to distributed leaderships in a school of the Sao Paulo State Integral Teaching Program, understanding them as a collective phenomenon, in which responsibilities and influences are ... -
Projeto de Vida no ensino médio: currículo oficial e currículo em ação em escolas do Programa Ensino Integral do estado de São Paulo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 12/08/2024)The investigation that gave rise to this dissertation was developed within the scope of the Study and Research Group on School Organization: Democracy, Human Rights and Manager Training – DEFORGES. The problem investigated ...