Navegando por assunto "Diálogo intergeracional"
Itens para a visualização no momento 1-4 of 4
-
Saberes geográficos compartilhados por professores dos anos iniciais do ensino fundamental na rede de aprendizagem e desenvolvimento da docência (READ) da UFSCar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 21/02/2022)The research aimed to analyze how experienced teachers, beginners teachers and graduated teachers share geographics knowledges through intergenerational dialogue in ReAD (“Rede de Aprendizagem e Desenvolvimento da Docência” ... -
Aprendendo a ser professor: contribuições da Rede de Aprendizagem da Docência (ReAD)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 19/02/2018)The objective of this research has been to investigate how ReAD (Teaching and Learning Development Net) contributed for the overcoming and operation of difficulties beginner teachers who participated the first offer of ... -
Professoras experientes e a base de conhecimento para o ensino: pontas de icebergs
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 26/02/2019)The focus of this research was the configuration of the Knowledge Base for the Teaching of experienced teachers, with the following objectives: to identify, describe and analyze which knowledge of this base are expressed ... -
Licenciandas em pedagogia na Rede de Aprendizagem da Docência (ReAD): compreensões sobre a docência
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 27/04/2018)The objective of the this dissertation is to investigate what is the comprehension Pedagogy students have on subjects related to teaching and its characteristics: professionalism and the process of teaching professionalization, ...