• Matemática financeira no ensino médio : uma proposta metodológica de ensino 

      Oliveira, Bruno Henrique de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus Sorocaba, 11/12/2015)
      In this research work, we address concepts related to Financial Mathematics. In this way, we have developed a methodology of teaching which is different than traditional method. In addition to the traditional content of ...
    • Propostas de pagamento no estudo de matemática financeira : análise de uma abordagem prática 

      Francisco, Marcelo Sabbadini (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional - PROFMAT, Câmpus São Carlos, 09/05/2017)
      The objective of the project and research was to apply and conjecture about a practical approach to the study of payment methods, using commercial proposals of students' daily routine of a technical course in the management ...
    • Contribuições da matemática financeira para o ensino médio: o uso de tributos em tarefas de sala de aula 

      Pinheiro, Cláudio Júlio César (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 05/04/2016)
      The aim of this research is to verify the contributions of the tribute studies of Financial Mathematics contents for High School. The income tax implicates several areas of public and private interests. The tax collection ...
    • A educação financeira no Brasil: gênese, instituições e produção de doxa 

      Fernandes, Luzia de Fatima Barbosa (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 22/02/2019)
      This research has as general objective to investigate institutions and it's beliefs about the implementation of the National Strategy of Financial Education (Enef) in Brazil, through studies of the didactic produced by the ...
    • Educação financeira e a formação dos professores de Matemática 

      Cunha, Larissa Teixeira da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 29/04/2022)
      This course conclusion work has a goal to raise the discussion about financial education from the perspective of the mathematics teacher. We present strategies for teaching some topics in the classroom such as ways to help ...
    • Matemática financeira empreendedora: uma proposta de ensino, desenvolvendo a educação financeira e o empreendedorismo pessoal 

      Toledo, Renato Antonelli (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 17/12/2020)
      This work dealt with the elaboration, structuring and application of a didactic sequence, through remote classes, which proposed the teaching of financial mathematics to high school students through contextualized exercises ...
    • Proposta de uma sequência didática autoinstrucional sobre educação financeira para uso escolar ou cotidiano 

      Nicoleti, Valdir Roberto (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 12/02/2021)
      The present work was developed in third-year (high school) classes in the E.E. “Writer Rachel de Queiroz ”in the city of Campinas / SP with a focus on Financial Education and Financial Mathematics, motivated by the large ...