Navegando por assunto "Emergency remote teaching"
Itens para a visualização no momento 1-4 of 4
-
Estudo bibliográfico da avaliação formativa em contexto de ensino não presencial mediado por tecnologias digitais de informação e comunicação (TDICs)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 09/08/2023)In January 2020, the World Health Organization (WHO) declared that the outbreak of the new coronavirus constituted a Public Health Emergency of International Concern (PHEIC). At the national level, and specifically in the ... -
Perspectiva de um professor-pesquisador da educação básica sobre o ensino de inglês durante a pandemia à luz da pedagogia do pós-método
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 23/09/2022)The year 2020 was marked by changes and adaptations in all the world sectors, due to the Covid-19 pandemic. In view of this, the public organs which are responsible for education in the country proposed measures for the ... -
Percepções de licenciandos sobre o estágio supervisionado remoto em tempos de pandemia
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 18/04/2022)As a fundamental component of the curriculum in undergraduate courses, the subject of supervised internship aims to provide students in initial teacher-training the confluence of theoretical and practical experiences in ... -
Retorno presencial na pandemia da covid-19:ações das professoras alfabetizadoras e de políticas públicas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 26/01/2024)The novel coronavirus (COVID-19) pandemic has led to changes in the organization of life in society, and the school environment has been no different. Teaching had to adapt to the health limitations and during 2020 and ...