Navegando por assunto "Ethos discursivo"
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O monstro no ecilpse ético: um estudo discursivo-midiológico da encarnação gótica de "Barbazul"
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 06/04/2023)Anabella López’s Barbazul (2017) is an editorial object (SALGADO, 2020) that evokes a discursive ethos (MAINGUENEAU, 2008), a self-image, that is ominous. Our hypothesis in this undergraduate paper is that this book also ... -
Paratopia política e formação do ethos discursivo na atividade literária : uma análise discursiva de narrativas brasileiras
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 13/08/2015)Our research seeks a discursive understanding of some literary events that occurred during the last Brazilian dictatorship, that is, between 1964 and 1985, during which military and civilians perpetrated a coup to the ... -
O discurso do bem-estar na revista Vida Simples : simplicidade ou sofisticação?
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 19/02/2016)This paper aims to investigate the way Vida Simples magazine talks about what we call welfare discourse from an interdiscoursive approach as proposed by Dominique Maingueneau registered under French Discourse Analysis. The ... -
Michelle, Cristina e Dilma: a construção dos ethé femininos nos discursos políticos sul-americanos?
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 10/11/2017)The transformations that took place in the history of women, the changes in political discourse, the new methodologies used in Discourse Analysis formed the backdrop for this research that focuses on the way of construction ... -
Análise de publicidades: O Boticário sob a perspectiva da semiótica
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 24/06/2021)The course conclusion work sought to analyze and discuss, based on Greimasian semiotic theory, four commercials obtained by the brand O Boticário. The aim was to produce a reflection on the images of femininity and masculinity ...