• UX-RIVIS: Visualização da Informação sobre dados de UX baseado em revisões de aplicativos 

      Campos, Ariel Emanuel Sebastian (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC-So, Câmpus Sorocaba, 31/10/2023)
      User Experience (UX) encompasses all aspects of the interaction between the user and a system. Thus, one way to obtain improvements in UX is through the Information Visual- ization area (InfoVis), which offers techniques ...
    • Uma arquitetura para sistemas de recomendação de música baseado em contexto da interação e experiência do usuário 

      Assunção, Willian Garcias de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, Câmpus São Carlos, 20/12/2023)
      This doctoral thesis addresses the research problem: "How can music recommendation systems be improved to more effectively integrate interaction context and user experience?". In response to this question, the research ...
    • ScrumUX: uma abordagem para integrar design de interação do usuário ao processo Scrum 

      Choma, Joelma (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC-So, Câmpus Sorocaba, 10/11/2015)
      Agile development principles ensure that continuous attention to technical excellence combined with a good design contributes to increased agility ensuring products with higher quality. Usability is one of the quality ...
    • UX Research practices related to Long-Term UX: a Systematic Literature Review 

      Martinelli, Suéllen Rodolfo; Lopes, Larissa Albano; Zaina, Luciana Aparecida Martinez (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, Câmpus São Carlos, 15/01/2024)
    • Experiência do usuário e co-design de produto no desenvolvimento de jogos sérios para o público 50+ 

      Abrahão, Ana Raquel Ruiz (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Gerontologia - PPGGero, Câmpus São Carlos, 29/07/2022)
      Introduction: With the demographic transition and the increase in population aging, one of the great challenges of public policies is prevention in primary care, especially in maintaining quality of life and cognitive ...
    • Mobilidades LGBTQIA+: estudo de caso do aplicativo de carona Blablacar 

      Lopes, Maria Isabela de Abreu (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 18/11/2021)
      What makes a person move from one point to another? What are the motivations that lead human beings to leave their homes and be willing to travel to others places? And what experiences do people have on a trip? The answers ...
    • User eXperience em startups de software: um paralelo da literatura com a prática diária 

      Saad, Jullia Gabriella de Oliveira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC-So, Câmpus Sorocaba, 19/05/2021)
      Startups are companies designed for a new product or service and that aim to grow quickly in an uncertain environment, highly reactive, and often facing a lack of resources. Software startups face difficulties in incorporating ...
    • ACUX: um guia para escrita de aspectos de UX em Critérios de Aceitação de User Stories 

      Souza, Jonathan Henrique Jeremias (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, Câmpus São Carlos, 27/04/2021)
      In recent years, the use of agile software development practices has expanded. In this same context, the concern with User Experience (UX) factors in the software development process has become evident, which is a differential, ...
    • Linking User Stories to UX elements: Recommendations to Reduce the Virtual Navigational Distances 

      Cleto Filho, Abner (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC-So, Câmpus Sorocaba, 27/03/2020)
      Agile practices are approaches widely used in industrial context. User Stories (US) are valuable artifacts to agile teams, being a succinct description of a requirement with its details complemented by other artifacts. ...