Browsing by Advisor "7652c38c-e478-46ef-8644-4314b5a083d8"
Now showing items 21-24 of 24
-
Aprender e ensinar espanhol como língua estrangeira: o papel das crenças na formação de ingressantes no curso de licenciatura em Letras
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 23/02/2015)In the framework of foreign language teachers’ formation, studies points out that beliefs can influence teachers’ actions in the classroom and also that these professionals may recall their experiences as language learners ... -
A motivação de estudantes adolescentes de espanhol de um Centro de Estudos de Línguas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 22/02/2016)This master's research aims to 1) analyze and 2) configure the motivation by teenage students of spanish in a Language Study Center (CEL) in a learning process. We understand motivation as a complex and dynamic system, ... -
Estudo sobre relatórios de estágio supervisionados em cursos de licenciatura em letras: uma reflexão sobre a formação inicial do professor de espanhol
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 10/02/2015)This research, of an interpretive and documentary nature, aims to analyze the reports that are produced by undergraduates of a Portuguese-Spanish Language Teaching Course, as a requirement for the subject Supervised ... -
A formação do formador de professores: um estudo a partir do estágio curricular supervisionado no curso de licenciatura em Letras de um IFSP
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 22/06/2023)Esta tesis presenta los resultados de la investigación de Doctorado acerca del Desarrollo Profesional Docente (DPD) de formadores de docentes durante la Práctica Curricular Supervisada (ECS) en las licenciaturas dobles de ...