Navegando por orientador "Reali, Aline Maria de Medeiros Rodrigues"
Itens para a visualização no momento 21-26 of 26
-
Formação e atuação de educadores ambientais : análise de um processo educativo na universidade
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 06/03/2008)This research is part of a study on long term educational processes aimed at the training in environmental education. The investigation focused on the specialization course Education of Local Socio-environmental Sustainability ... -
A porta está aberta : aprendizagem colaborativa, prática iniciante, raciocínio clínico e terapia ocupacional
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 27/02/2009)This action-research tries to reveal the contributions of a mentorship program focused on collaborative learning to improve professional development and clinical reasoning of occupational therapists in the beginning of the ... -
Formação de professores de educação física da Universidade Estadual de Londrina: tradução do projeto curricular pelos professores
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 07/03/2008)The curricular reformulation process which is established for every graduation course at National institutions of Higher Education, has the instructions for these curricular modifications in the National Curriculum ... -
O professor de educação física no primeiro ano da carreira: análise da aprendizagem profissional a partir da promoção de um programa de iniciação à docência.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 16/12/2005)The aim of this investigation is to analyze the professional learning of the Physical Education teachers in the first year of their careers in which they experienced an induction program with one mentor (author of this ... -
Práticas educativas familiares em meios favorecidos e vida acadêmica: o caso de uma escola da rede particular de ensino
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 28/08/2008)The current paper analyzes the configuration of familiar educational practices in favorable environment related to the academic life of the offspring. The research which has a qualitative character was taken place through ... -
Aprender para ensinar, ensinar para aprender: um estudo do processo de aprendizagem profissional da docência de alunos-já-professores.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 28/11/2003)This essay is included in the ambit of the searches that intend to make a profound study of the teacher s professional learning process. The studies made in the ambit of this perspective have evidenced that teacher s ...