• Star Wars: um estudo sobre o universo da franquia cinematográfica 

      Ferraraz Junior, Claudio; http://lattes.cnpq.br/2629634964745566 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Imagem e Som, , 30/11/2012)
      The major media conglomerates consolidated from the 1980s invest heavily on franchises captained by blockbusters movies and a wide range of products derived from them, in search of larger profits in the worldwide entertainment ...
    • THE CROW (1994) : James O'Barr revisto por Alex Proyas 

      Fiori, Fernando Martins; http://lattes.cnpq.br/6860194232839227 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Imagem e Som, Câmpus São Carlos, 13/02/2017)
      This work investigates the process of creation and transposition between two artistic works, presenting the dialogue between the language of comics and cinema. The main corpus consists of the grahic novel, The Crow (1988), ...
    • Filmes domésticos : uma abordagem a partir do acervo da Cinemateca Brasileira 

      Foster, Lila Silva; http://lattes.cnpq.br/0539881327158332 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Imagem e Som, , 20/01/2010)
      Cinemateca Brasileira, the largest film archive in Brazil, for years has stored, catalogued and conserved a large number of Brazilian films that have survived to the present day. But in order for a film to be thoroughly ...
    • Superoutro de Edgard Navarro e o processo de transição da abertura política no Brasil 

      Freire, Taís Rodrigues; http://lattes.cnpq.br/2551641208211664 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Imagem e Som, Câmpus São Carlos, 12/07/2018)
      This research examines the film Superoutro (1989), by Edgard Navarro, which recovers the films developed by the director in the 1970s and points out issues that reflect the period of political and cultural transition, soon ...
    • O documentário contemporâneo da Paraíba e as políticas públicas de incentivo à produção audiovisual 

      Gama, Filipe Brito; http://lattes.cnpq.br/4341650547782826 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Imagem e Som, , 27/06/2013)
      The present dissertation aims to study the relation between the production of documentaries in Paraíba in the first decade of the 2000s and public policies of incentive of audiovisual production. To understand this context, ...
    • Terra dos mortos: o espaço narrativo nos filmes de zumbis 

      Gomes, Paula; http://lattes.cnpq.br/4396268922371468 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Imagem e Som, , 02/07/2014)
      This study aims to analyze the genre of zombie movies establishing a dialogue between their narrative spaces, the historical contexts in which they are situated, and their connections to other works in different media, in ...
    • Análise das Correlações entre Narrativa, Estética, Música e Estereoscopia em Divertida Mente 

      Granatto, Danilo César; http://lattes.cnpq.br/1170428913376053 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Imagem e Som, Câmpus São Carlos, 10/10/2018)
      The following project has as its main purpose to analyse a series of elements that compose the cinematic language applied to the 3D animation Inside Out (Pete Docter, Walt Disney Pictures; Pixar Animation Studios. 2015) ...
    • No território da criação artística: a jornada de Tempestade, de Cesar Cabral 

      Lima, Daniela Ramos de; http://lattes.cnpq.br/1008512070101673 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Imagem e Som, , 30/10/2014)
      This research analyses the artistic creation process of a short animation film called the Tempest. Created in 2010, by Brasilian director Cesar Cabral at the Coala Film Studios (Santo André, São Paulo). The audiovisual ...
    • O papel da iniciativa pública na produção nacional de games 

      Linzmayer, Gustavo de Castro; http://lattes.cnpq.br/5186806883884478 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Imagem e Som, , 15/09/2014)
      To fulfill its purpose, we will get this work started from the present conditions of the national videogame production. That is a rising industry with increasing attention from the national state because of its potential ...
    • O humor na música do cinema silencioso: uma análise das representações musicais destinadas ao acompanhamento de situações cômicas 

      Martins, Emerson; http://lattes.cnpq.br/6246423044323843 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Imagem e Som, Câmpus São Carlos, 10/09/2018)
      This research aims to comprehend the humor configuration in silent film musics in a very specific way: in the musical representations used in pieces and/or themes that intended to keep up with comic situations of movies ...
    • Dialogismo e tradução intersemiótica em Pink Floyd The Wall: luto e melancolia na Inglaterra do pós-guerra 

      Martucci, Maurício Dotto; http://lattes.cnpq.br/3972744473514082 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Imagem e Som, , 10/09/2010)
      The film Pink Floyd The Wall, adaptation to the cinema of the Pink Floyd´s concept album, tells the Pink´s story, a musician, that was born in England during the World War II final years, he had his father died in a battle ...
    • Assista outra vez: uma revisitação dos contos de fadas através de A Bela Adormecida (1959) e Malévola (2014) 

      Mazzini, Amanda Rosasco; http://lattes.cnpq.br/9462265723148647 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Imagem e Som, Câmpus São Carlos, 05/03/2018)
      The dissertation proposes a revisitation of the oral and literary fairy tales’ tradition that gave rise to the movies Sleeping Beauty (Clyde Geronimi, 1959) and Maleficent (Robert Stromberg, 2014), produced by Walt Disney ...
    • Comercialização de filmes independentes e o caso 3 efes 

      Melo, Maria Cristina Couto; http://lattes.cnpq.br/3725194144353016 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Imagem e Som, , 03/07/2014)
      The industrial model of filmmaking is structured by dividing the production of a film between three sectors. Production, distribution and exhibition, and the gradual and sequential content offer in the viewports. The ...
    • The Lost Experience: estratégias de imersão em jogos de realidade alternada 

      Mesquita Júnior, Dario de Souza; http://lattes.cnpq.br/3971073259949864 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Imagem e Som, , 03/02/2012)
      Among the current media forms, the alternate reality games (ARG) is in the spotlights due its capability of giving a ludic experience with strong immersive qualities. Setting its fictional world in sync with everyday ...
    • Redes interdiscursivas e convergência de mídias: uma análise de Brilho Eterno de uma Mente Sem Lembranças 

      Mestriner, Rogério Secomandi; http://lattes.cnpq.br/2538146661081827 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Imagem e Som, , 31/03/2011)
      With digital media's broad dissemination towards society, confirmed by the market expansion of electronic games and the growing digital inclusion due to Web 2.0 advances and mobile telephony, the audiovisual expression ...
    • Cinema de Favela, o real da ficção, a estética do político 

      Oliveira, Leandro Silva de; http://lattes.cnpq.br/4781986347742383 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Sociologia, Câmpus São Carlos, 04/07/2018)
      Contemporary Brazilian cinema, particularly the one committed to revisiting the urban periphery, ends up refreshing some aspects of relation between the film and the social context, aesthetics and politics, theme and form, ...
    • O cinema documentário de Miguel Mirra e o movimento de documentaristas: o cinema junto aos oprimidos 

      Orcasitas Pacheco, Luis Jorge; http://lattes.cnpq.br/9627025837207174 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Imagem e Som, Câmpus São Carlos, 21/02/2018)
      The present work is an approach to the trajectory and documentary work of Miguel Mirra, Argentine filmmaker who has developed several works in the field of communication and audiovisual production, motivated by the action ...
    • Poética do cinema infantil brasileiro : aspectos temáticos, formais e mercadológicos em Menino maluquinho 

      Ou, Mirian; http://lattes.cnpq.br/2999114932382239 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Imagem e Som, , 16/05/2012)
      This work focuses on children's films and aims to raise some of their thematic, aesthetic and commercial characteristics. To do so, takes as its starting point the poetics of cinema as defined by Bordwell (2007) and analyzes ...
    • Sobre a luz e o silêncio : o plano de longa duração e a dinâmica do som no cinema de Carlos Reygadas 

      Reis, Hugo Leonardo Castilhos dos; http://lattes.cnpq.br/1644543442424911 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Imagem e Som, , 29/04/2014)
      This work aims to discuss the cinema of Carlos Reygadas, with the focuses on the importance of sound and its dynamics within the long duration take, a procedure that strongly characterizes the style of this director. ...
    • Expor o corpo para revelar a carne: das sensações ao pensamento em Irreversível, de Gaspar Noé 

      Righetti, Mario Sergio; http://lattes.cnpq.br/3381222972515938 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Imagem e Som, Câmpus São Carlos, 21/12/2017)
      The proposal of this research is to analyze the film Irreversible (2002), by the French-Argentine filmmaker Gaspar Noé, in an effort to reflect and relativize on the thematic, aesthetic and ideological aspects present in ...