• Jane Eyre: do romance (1847) ao filme (2011) 

      Nascimento, Sandra Mônica do; http://lattes.cnpq.br/7591865370805800 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Estudos de Literatura, 2014-02-28)
      This dissertation aims to investigate how the Charlotte Brontë s literary project presents in the novel, Jane Eyre (1847), through female authorship, and, as its transposition into Cinema, the movie version by Cary Joji ...
    • Janeiro de 2010, São Luiz do Paraitinga/SP: lógicas de poder, discursos e práticas em torno de um desastre 

      Marchezini, Victor; http://lattes.cnpq.br/2909699430118148 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Sociologia, 2013-12-05)
      Disasters are socio-environmental phenomena, resulting from the interaction between a natural phenomenon in this case heavy rainfall and a given social organization, and culminating in a tragic event with both material ...
    • João Gilberto Noll e a pomossexualidade 

      Placido, Carlos Eduardo de Araujo; http://lattes.cnpq.br/0981377060566842 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Estudos de Literatura, 2015-02-26)
      João Gilberto Noll is a Brazilian author known for composing autodiegetic narrators who are meandering and unstable, many of them are difficult to grasp sexually what makes them subjective and moveable. The novel to be ...
    • João Gilberto Noll e a subversão do real (representação, deslocamentos e permanência em O quieto animal da esquina e Harmada) 

      Silva, Efraim Oscar; http://lattes.cnpq.br/1140254187844016 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Estudos de Literatura, 2015-03-27)
      This master thesis discusses the real s representation on João Gilberto Noll s novels O quieto animal da esquina (1991) and Harmada (1993). Firstly, it focuses on the ways of representing the real in the classic, the modern ...
    • Jogo da Partilha : relação entre ganho, perda e gênero 

      Silva, Fanny Silveira e; http://lattes.cnpq.br/8146755380441949 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em PsicologiaCâmpus São Carlos, 2015-08-07)
      The Sharing Game, an economic game, studies behavior involved in resource allocation. The participant faces several trials in which he must choose between two options, both with an amount of resources for him and for other ...
    • O jogo pedagógico enquanto atividade orientadora de ensino na iniciação algébrica de estudantes de 6ª série 

      Gaspar, Regiane de Oliveira; http://lattes.cnpq.br/6810125836893730 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Ensino de Ciências Exatas, 2013-04-15)
      This research is conducted by the following question: what are the mathematics learning that students from the 6th grade when explicit activities guiding experience teaching algebra mediated by an educational game? Thus, ...
    • Jogos africanos e afro-brasileiros nas aulas de Educação Física : processos educativos das relações étnico-raciais 

      Maranhão, Fabiano; http://lattes.cnpq.br/6234087650682791 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação, 2009-08-30)
    • Jogos de linguagem matemáticos da comunidade remanescente de quilombos da Agrovila de Espera, Município de Alcântara, Maranhão 

      Castro, Raimundo Santos de; http://lattes.cnpq.br/9993234233817713 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em EducaçãoCâmpus São Carlos, 2016-11-25)
      [EN]This research aimed to understand what is manifest in the mathematical practices of members of the remaining community of quilombos of Agrovila Espera, Alcântara - MA, in their everyday social practices, questioning ...
    • Jogos de origem ou descendência indígena e africana na Educação Física escolar : educação para e nas relações étnico-raciais 

      Bento, Clovis Claudino; http://lattes.cnpq.br/5947339833840192 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação, 2012-02-24)
      This present research has the central aims of understanding the educational processes which have developed in a practice of social games that has Indigenous and African origin, or ancestry in the context of an intervention ...
    • Jogos educativos sobre sustentabilidade na educação ambiental crítica 

      Rosa, Antonio Vitor; http://lattes.cnpq.br/9850367938243375 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Ecologia e Recursos Naturais, 2009-10-23)
      This study, which falls within the category of exploratory research, had the following aims: a) to identify the main elements of the educational approach of socio-environmental sustainability according to the Critical ...
    • Jogos em aparelhos tecnológicos vivenciados por crianças : processos educativos envolvidos 

      Morais, Vinícius Barbosa de; http://lattes.cnpq.br/2565169715121359 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em EducaçãoCâmpus São Carlos, 2017-02-17)
      With the notorious globalization of technological products and the great facility for their acquisition nowadays, children are entering this "technological world" earlier and earlier, mainly to experience virtual games. ...
    • Jogos no processo de ensino-aprendizagem em probabilidade 

      Silva, Fabrício Menezes Netto da; http://lattes.cnpq.br/9048311574707992 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT), 2013-08-07)
      This work has as a goal to stimulate good pedagogical practices aiming the best learning from students in Probability, through daily applications and/or games. Besides, it has as highlight a teaching sequence proposal ...
    • John Stuart Mill e a Filosofia das Ciências Sociais 

      Junta, Cristiano Moraes; http://lattes.cnpq.br/3847386584166153 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Filosofia e Metodologia das Ciências, 2011-04-14)
      We analyzed John Stuart Mill s book System of Logic Inductive and Deductive. Our aim are present the philosophy of social science formulate by Mill in this book. The discussion empathize the millian interpretation of ...
    • Jongueiros do Tamandaré : o jongo é da nação, e os jongueiros aonde vão? 

      Netto, Andréia da Silva; http://lattes.cnpq.br/3925575101730794 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Sociologia, 2010-12-14)
      This dissertation ponders over the reconfiguration possibilities of National Identity opened during the legitimation process and the national officialization of jongo into a Jongo´s community situated in Tamandaré, at a ...
    • Jornada de horas reduzidas e equilíbrio trabalho e família no setor bancário. 

      Faria, Graciela Sanjutá Soares; http://lattes.cnpq.br/5004721589002988 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Engenharia de Produção, 2005-06-22)
      With the changes in the work organization and the emergence of the flexible production system, especially from the 80`s, new work arrangements have appeared. One of them is the reduced hours working day in which one works ...
    • Jornal da Tarde (1966-75): ideologia liberal e ditadura militar. 

      Gazzotti, Juliana; http://genos.cnpq.br:12010/dwlattes/owa/prc_imp_cv_int?f_cod=K4796996Z0 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Ciências Sociais, 2004-04-06)
    • Um jornal entre Brasil e Japão : a construção de uma identidade para japoneses no Brasil e brasileiros no Japão 

      Silva, Victor Hugo Martins Kebbe da; http://lattes.cnpq.br/4305524727781733 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Ciências Sociais, 2008-03-12)
      The present inquiry will survey the study of the japanese-brazilian identity referent to the Japanese descendants born in Brazil - the "nikkeis", as in the ways this group is conceived, as much for the descendants ...
    • José Scaramelli: um bandeirante do ensino paulista na implementação e divulgação de uma didática e metodologia da educação nova para a infância brasileira 

      Silva, Débora Alfaro São Martinho da; http://lattes.cnpq.br/5531549041064584 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação, 2013-02-25)
      The subject of this work is to study the pedagogical ideas in Brazil during the First Republic through the life history and the work of José Scaramelli who was one education expert from educational mission of Sao Paulo ...
    • O jovem autor de ato infracional e a educação escolar : significados, desafios e caminhos para a permanência na escola 

      Dias, Aline Fávaro; http://lattes.cnpq.br/9671765220062157 (Universidade Federal de São CarlosBRUFSCarPrograma de Pós-graduação em Educação, 2011-02-24)
      The legal achievements that reassure the rights for children and young people, especially the right to education, are in need of the public actions concerning democratization of school access and attendance of young ...
    • Jovens com deficiência : estudo de percursos de participação social no município de São Carlos, SP 

      Ferreira, Natasha Reis; http://lattes.cnpq.br/9840012665188699 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Terapia OcupacionalCâmpus São Carlos, 2017-02-17)
      Youth, period of transition to adulthood, range from 15 to 29 years. About 6 million young Brazilians have at least one disability, and even after promulgating policies focused primarily on education, their levels of ...