Browsing by Advisor "Brito, Maria Isabel de Moura"
Now showing items 1-5 of 5
-
O MSN de papel: um gênero também argumentativo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 24/03/2014)MSN Paper proposal is constituted of written interaction, in the form of conversation, via notebook paper. It can involve two or more students, having that the interaction is developed through the exchange of rotations ... -
A palavra do outro ouvida e respondida: uma compreensão enunciativa sobre a atividade de recontar histórias nas séries iniciais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 25/03/2014)On the assumption that a text is the guiding object for both teaching and learning, according to words by Geraldi (2003; 2010), the aim of this study is the analysis of written stories retold by students who are in process ... -
Eventos de produção de texto em sala de aula: em busca do primado da palavra outra
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 11/12/2012)This work is an investigation about the texts productions written by children of the second year of elementary school in a public school located in the city of Bauru, in order to seek in the process of construction of the ... -
Interpretar o enunciado ou dialogar com a enunciação? uma análise sobre processos de leitura no ENEM
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 31/03/2014)This paper discusses the reading concepts that are present on the Enem items, specifically on the tests of Languages, Codes and Their Technologies (LCT), in editions from 2009 to 2013. For this, we adopted as the main ... -
"Escrevo numa língua que não é minha.": apontamentos sobre processo de ensino e aprendizagem da língua portuguesa escrita por surdos alfabetizados
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 26/04/2012)In an educational context of Strong worldwide movement in favor of inclusive education, which proposes to accommodate all students regardless of their beliefs, race, socio;economic status, or the ones who have physical, ...