Browsing by Advisor "Galvani, Márcia Duarte"
Now showing items 1-4 of 4
-
Adaptação do currículo nas aulas de língua portuguesa para alunos com deficiência intelectual
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 03/03/2018)Adapting of the regular curriculum, through adjustments, is an educational strategy that facilitates and promotes the learning of students with intellectual disabilities. The curricular adaptations in the Portuguese Language ... -
Adaptação curricular em atividades de leitura e escrita para alunos com deficiência intelectual na perspectiva colaborativa
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 31/01/2019)The inclusion of students with intellectual deficiency is not only due to enrollment in the regular school system, but also to the guarantee of permanence and effective learning. Given this, there is a direction of actions ... -
Contribuições da escala de intensidade de apoio ao planejamento e prática do professor para jovens com síndrome de down
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 26/06/2019)Teaching planning is configured as an extremely important stage in the pedagogical practice of the teacher and in the teaching-learning process of students with intellectual disabilities. In this context, the Support ... -
Ensino da leitura e escrita Braille no ensino remoto emergencial: desdobramentos da atuação docente
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 31/01/2024)The present study has as its main objective to describe the pedagogical practice in distance and face-to-face education for the teaching of reading and writing in Braille to students with blindness. With specific objectives: ...