Browsing by Advisor "Hayashi, Carlos Roberto Massao"
Now showing items 1-8 of 8
-
História da educação no Brasil : um estudo bibliométrico de teses e dissertações
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 25/02/2011)The growing demand for information along with a higher education policy effectively amounted to graduate to a higher level, changing its focus from simple teacher trainer for studies in applied research, especially in ... -
Divulgação Científica no Brasil : espaços de interatividade na Web
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, Câmpus São Carlos, 24/02/2015)Popularization of Science is responsible for the role of transmiting information and scientific and/or technological knowledge in an adequate language aimed to a public which technical and specialized terms are not familiar. ... -
A implantação da escola primária graduada em Presidente Prudente-SP: as contribuições das professoras primárias (1925-1938)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 10/02/2011)This study aimed to show what was the involvement of primary teachers in Presidente Prudente for the deployment of the First Group School of the city between 1925 and 1938, within the context of the history of Presidente ... -
Percepção dos docentes e doutorandos dos programas de pós-graduação em engenharia da Universidade Federal de São Carlos sobre indicadores de produção científica
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, , 26/02/2010)Studies of Science, Technology and Society presented as a critical and interdisciplinary science and technology in a social context, in order to understand the general aspects of scientific and technological phenomenon. ... -
O papel pedagógico do tutor de EAD : uma abordagem bibliométrica baseada no banco de teses da CAPES
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 10/03/2010)This study has the purpose to analyze the tutor role on the conception of different authors and the defended Dissertations and Thesis on the Postgraduate programs in the country available at Thesis Database Capes. This new ... -
Memória e resistência: os professores no contexto da ditadura civil-militar (1964-1985)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 08/04/2013)This is a study about the resistance of teachers of first and second degree to brazilian military regime. We try to identify which resistance practices were developed by these teachers and understand if they were organized ... -
O mito e a mídia: a imagem da ciência na revista Ciência Hoje das Crianças (2009-2010)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Sociedade - PPGCTS, , 17/12/2012)This research analyses the scientific divulgation from children made by the Ciência Hoje das Crianças magazine, publication of Sociedade Brasileira para o Progresso da Ciência, in order to verify which science image is ... -
Grupo Escolar de Ribeirão Claro: reconstrução histórica no período de configuração da concepção pedagógica produtivista no Brasil (1969-2001)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 20/02/2024)This work belongs to the field of the History of Education, being fitted in the thematic of the History of School Institutions and having the Marxist theoretical-methodological framework as epistemological guideline. It ...