• Políticas de ações afirmativas na Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ): o curso de Pedagogia em debate 

      Abreu, Elisangela Nunes do Nascimento de; http://lattes.cnpq.br/6271321011366441 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação (Campus SOROCABA), Câmpus Sorocaba, 21/02/2018)
      The objective of this research was to analyse which initiatives and repercussions with regard to the democratization of the affirmative policies of action about the admission and continuity in the college education of the ...
    • O Conselho Municipal de Educação de Sorocaba/SP: A gestão democrática e a busca pela qualidade socialmente referenciada 

      Almenara, Gilsemara Vasques Rodrigues; http://lattes.cnpq.br/4535607952837426 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação (Campus SOROCABA), Câmpus Sorocaba, 28/09/2018)
      The objective of this research was to analyze the main mechanisms and strategies that guide the democratic management influence starting from the organization and operation of the Municipal Educational Council of Sorocaba/SP ...
    • O Projeto Alfa Tuning América latina: proposta, discussões e implementação 

      Rueda, Jurany Leite; http://lattes.cnpq.br/3436301326763757 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação (Campus SOROCABA), Câmpus Sorocaba, 17/02/2017)
      Considering the process of the internationalization of higher education and its regionalization beyond borders, this study had the objective of analyzing the structure of the Tuning Project in Latin America (a significant ...
    • A judicialização na educação infantil entre ênfases, encaminhamentos e solicitações no município de Sorocaba/SP 

      Silva, Petula Ramanauskas Santorum e; http://lattes.cnpq.br/3258719620839728 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação (Campus SOROCABA), Câmpus Sorocaba, 28/09/2018)
      The objective of this study was to analyze the legislative process among emphases, referrals, and requests in early childhood education in the city of Sorocaba, São Paulo. The study considers the constraints and limits ...
    • Trajetória da política de educação do/no campo em Paraupebas/Pará de 2005 a 2010 

      Silva, Viviane Cardoso; http://lattes.cnpq.br/0996803052860671 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação (Campus SOROCABA), Câmpus Sorocaba, 01/12/2015)
      The education developed in the schools in the rural area, historically, has witnessed the ills and the neglect of the public power. The claims for having schools in the rural area can be observed in surveys such as Andrade ...
    • Políticas de ações afirmativas no Brasil: a UFSCar Sorocaba como objeto de recorrência 

      Toubia, Ariane Andreia Teixeira; http://lattes.cnpq.br/1796810373166008 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação (Campus SOROCABA), Câmpus Sorocaba, 15/12/2016)
      The objective of the research was to analyze the prevailing challenges and referrals of UFSCAR-Campus Sorocaba, as the improvement and expansion support for the student from the Affirmative Action Program, from the speech ...