Browsing by Advisor "Logarezzi, Amadeu José Montagnini"
Now showing items 1-6 of 6
-
Roda com arte : aprendizagem dialógica em comunidades de aprendizagem
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 16/12/2009)It is presented in this research the preparation and consolidation of a project involving artistic works with children who study in a school in the outskirt of São Carlos town, where the proposal of Learning Communities ... -
Economia solidária e aprendizagem dialógica : práticas de participação e autogestão e necessidade de uma outra EJA
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 26/02/2009)In this research we seek to investigate the development practice done by Unesp Development Center among settled people of Grupo Viverde de Agroecologia in order to form a community venture (EES). The development process ... -
Pesquisa-ação-participativa e a temática sócio-ambiental no processo de formação continuada de professoras da educação infantil
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 31/10/2007) -
Livro didático de história do 5º ano: um elemento socializador da violência
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 18/12/2009)Violence dwells in human societies ever since the first groupings one knows of. It is argued, in this sense, that violence has been reproduced through the civilizing process. This is the premise we depart from in order to ... -
As questões ambientais nos livros didáticos de diferentes disciplinas da quinta-série do ensino fundamental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 27/08/2008)The National Curriculum Parameters and Law 9.795 issued in 1999, which institutes a national policy covering environmental education, define that the environmental education should not be a school discipline but should be ... -
Educação ambiental e aprendizagem dialógica: possibilidades e limites para a transformação da escola e seu entorno
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 23/06/2009)The research focuses on the construction of knowledge about teaching practices in environmental education, linked to the social perspective, transformative, democratic and dialogical. We have the participation of two ...