• Uma análise da avaliação em matemática no desenvolvimento de atividades da robótica educacional 

      Santos, Aline Regina dos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus Sorocaba, 09/02/2024)
      With this work we seek to understand how the assessment of mathematics skills and abilities occurs during educational robotics classes. We investigated the possibility of developing an assessment instrument using educational ...
    • A construção dos números naturais no ensino fundamental 

      Carvalho Neto, Mário (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 29/11/2021)
      It is observed that the construction of natural numbers are worked since elementary school, from natural to real numbers. Therefore, this study aimed to reflect on the methodologies for the construction of natural numbers ...
    • Teorema de Pitágoras: proposta de sequência didática para o trabalho com demonstrações no 9° ano do ensino fundamental 

      Gomes, João Lorena de Jesus Gomes (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus Sorocaba, 26/07/2024)
      This work adresses the role and importance of demonstrations in Mathematics classes for the final Years of Elementary Education. To this end, it considers as a starting point the BNCC, which includes the performance of ...