• Ecologias: sobre processos educativos livres e libertários em movimentos sociais pós-modernos 

      Franques, Bruno Marcondes; http://lattes.cnpq.br/7648279479259506 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação (Campus SOROCABA), , 24/02/2014)
      Applying complexity and transdisciplinarity that the ecology of knowledge - among other systemic perspective -, this dissertation focuses on education in their studies and analysis of contemporary social movements - the ...
    • Avaliação do Projeto de Desenvolvimento do Ecoturismo na Mata Atlântica em parques do estado de São Paulo 

      Kaneshiro, Daniela Midori; http://lattes.cnpq.br/8184873605786412 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Sustentabilidade na Gestão Ambiental (Campus SOROCABA), Câmpus Sorocaba, 01/01/2016)
      The Atlantic Rainforest, which has the title of World Heritage by UNESCO, is a very important area that must be preserved for its rich biodiversity, in addition to the natural and cultural assets that attract tourists. For ...
    • Avaliação do Projeto de Desenvolvimento do Ecoturismo na Mata Atlântica em parques do estado de São Paulo 

      Kaneshiro, Daniela Midori; http://lattes.cnpq.br/8184873605786412 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Sustentabilidade na Gestão Ambiental (Campus SOROCABA), Câmpus Sorocaba, 15/01/2014)
      The Atlantic Rainforest, which has the title of World Heritage by UNESCO, is a very important area that must be preserved for its rich biodiversity, in addition to the natural and cultural assets that attract tourists. For ...
    • A metodologia do Aprendizagem Sequencial nas percepções e ações de participantes de atividades formativas em Educação Ambiental 

      Maragni, Arianne Rabelo Brianezi; http://lattes.cnpq.br/9632627063108151 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação (Campus SOROCABA), Câmpus Sorocaba, 24/02/2014)
      This dissertation discusses the training workshop “Vivências com a Natureza” (offered by the Associação Brasileira de Vivências com a Natureza, Instituto Romã) from May 2003 until June 2012. The survey consists on mapping ...
    • Avanços e desafios ambientais da Educação Ambiental brasileira entre a Rio 92 e a Rio+20 

      Otero, Patrícia Bastos Godoy; http://lattes.cnpq.br/8028451153276262 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Sustentabilidade na Gestão Ambiental (Campus SOROCABA), , 31/07/2013)
      The thesis discusses the progress and challenges in the field of environmental education (EE) in Brazil, in the period between the two world conferences on Environment and Development organized by the United Nations (UN) ...
    • Concessões de serviços turísticos em áreas protegidas: uma análise da Cachoeira de Morangaba, Jundiaí/SP 

      Ribeiro, Sílvia Cristina Ignácio; http://lattes.cnpq.br/2199680453743623 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Sustentabilidade na Gestão Ambiental (Campus SOROCABA), , 25/07/2015)
      Protected areas are vital components for the maintenance of natural areas and landscapes, conservation and preservation of biodiversity and the provision of opportunities for the development of local communities, ecotourism, ...
    • A prática de Educação Ambiental no âmbito do ensino formal: estudos publicados em revistas acadêmicas brasileiras (2007 a 2012) 

      Viegas, Patrícia de Lourdes; http://lattes.cnpq.br/4639445175801894 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Sustentabilidade na Gestão Ambiental (Campus SOROCABA), , 25/06/2014)
      Lately the production of research in the environmental area has been quite significant and presenting diverse to the point of preventing the knowledge of varied experiences, backgrounds and theoretical frameworks. In the ...