Browsing by Advisor "Pinheiro, Rosa Aparecida "
Now showing items 1-4 of 4
-
Questões étnico-raciais e literatura infantil: a busca por práticas pedagógicas antirracistas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 11/09/2023)This course conclusion project is a memorial that aimed to search for anti-racist pedagogical practices through children's literature as paradidactic support material. At first, I bring reports of my experiences, which ... -
Os olhos de Ojuobá: experiências docentes para a educação das relações étnico-raciais no ensino fundamental da rede pública municipal de Sorocaba
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 18/08/2022)The research on screen analyses how pedagogical practices are revealed for the Education of Ethnic Racial Relations (ERER) that intend to get rid of the distancing perspective, arising from the touristic curriculum. It ... -
Identidade docente na creche: o encontro entre sujeitos em diferentes tempos formativos no Programa de Residência Pedagógica (PRP)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 23/08/2021)This research working is part of the Graduate Program in Education, at the Federal University of São Carlos in Brazil, in the line of research on Teacher Education, and seeks to analyze the process of constitution of the ... -
Avaliação da aprendizagem nos aprofundamentos curriculares do Novo Ensino Médio: as vivências dos coordenadores de gestão pedagógica geral
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 22/02/2024)La Dirección de Enseñanza de Itapetininga tuvo en 2022 la implantación de la Nueva Enseñanza Media (NEM) establecido por la Ley nº 13.415/2017 concomitante con la ampliación de veintidós escuelas del Programa Enseñanza ...