Browsing by Advisor "Queiroz, Salete Linhares"
Now showing items 1-6 of 6
-
Textos da Revista Ciência Hoje como recurso didático : análise e possibilidades de uso no ensino médio de química
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação de Mestrado Profissional em Química - PPGQ, , 25/05/2012)This research investigated the use of popular science texts (PST) related to chemistry published in magazine Ciência Hoje (sections O Leitor Pergunta and Mundo de Ciência) between 2004 and 2008 and analyzed a teaching ... -
Estudo de casos na promoção da argumentação sobre questões sócio-científicas no ensino superior de química
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Química - PPGQ, , 15/03/2010)This study was guided mainly in the application of the case study method of instruction. We analyzed the students‟ argumentation on socio-scientific issues in an undergraduate chemistry course in Brazil. Firstly, we ... -
Mapa de caracterização do texto científico : produção e funcionamento em disciplinas de química do ensino superior
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Química - PPGQ, , 24/01/2012)The main objectives of this research were to develop and to implement a tool ‐ the Characterization Map of Scientific Text ‐ which could assist students in recognizing the structural and rhetorical aspects of ... -
Textos de divulgação científica para o ensino de química: características e possibilidades
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Química - PPGQ, , 18/05/2012)In recent years, researchers in science education have showed the potential of popular science texts (PST) to promote several benefits to students. Thus, investigated in this work aspects that may contribute to the discussion ... -
Mapeamento da pesquisa no campo da formação de professores de química no Brasil (2000-2010)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Química - PPGQ, , 03/09/2013)The purpose of this paper is to map out academic production in the form of theses and dissertations on the topic of chemistry teacher education, submitted to graduate programs in chemistry, education, and teaching of science ... -
Argumentação no ensino de Química: textos de divulgação científica desencadeando debates
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação de Mestrado Profissional em Química - PPGQ, , 02/02/2011)A large body of science education literature suggests that argumentation plays a central role in science and should therefore maintain the same centrality in science education. However, opportunities for students to engage ...