• Perspectivas docentes sobre o ensino da educação física na educação infantil 

      Lucca Junior, Julio Cesar de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Profissional em Educação Física em Rede Nacional - PROEF, Câmpus São Carlos, 16/04/2020)
      Since 2018, the municipal education network of São Carlos (state of São Paulo) started some works within the school units with the intention of implementing the Common National Base and to adhered to the collaboration ...
    • Aulas de educação física na perspectiva do currículo cultural: tecendo caminhos com o futebol 

      Munhoz, Janaina de Freitas (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Profissional em Educação Física em Rede Nacional - PROEF, Câmpus São Carlos, 15/03/2024)
      Physical Education in Brazilian schools has changed over the years, as has the society to which it belongs. Initially it was characterized as an activity and, over the years with discussions, disputes, mistakes and successes, ...
    • A criação de podcasts em uma unidade didática de práticas corporais de aventura: possibilidades e desafios na educação física 

      Martins, Herivelto (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Profissional em Educação Física em Rede Nacional - PROEF, Câmpus São Carlos, 19/03/2024)
      It is common to hold only the student and the teacher responsible for their interest in participating in classes at school. However, authors indicate that there are broader factors that affect “school success/failure” and, ...
    • Os jogos eletrônicos em aulas de educação física no ensino fundamental: um olhar geral 

      Silva, Yan Periotto Gonçalves da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 24/01/2024)
      Since 2017, electronic games have been included in the school Physical Education curriculum through the National Common Curricular Base (BNCC). This addition seems appropriate since we, as future teachers, are always in ...
    • "Evasão presencial" nas aulas de Educação Física: percorrendo caminhos através de narrativas 

      Souza, Olga da Silva (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Profissional em Educação Física em Rede Nacional - PROEF, Câmpus São Carlos, 21/03/2024)
      The present study aims to understand the motivation behind the increase in student absence from Physical Education (PE) classes as they progress through the basic education grades. The refusal to participate in the activities ...