Browsing by Advisor "Studart Filho, Nelson"
Now showing items 1-9 of 9
-
O papel da interação elétron-elétron no regime Hall quântico interio.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Física - PPGF, , 02/04/2004)Experimental and theoretical studies of the aspects of particle-like and collective behavior of electrons in the proximity of the edges of two-dimensional (2DES) and quasi-one-dimensional (Q1DES) systems, named quantum ... -
Pion: a construção de um portal para os professores de Física
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 21/10/2011)Pion, the web portal of the Brazilian Physical Society (SBF) for physics teaching and dissemination, provides to the public at large a collection of learning objects such as videos, photos, illustrations, didactic simulations, ... -
O Easy Java Simulations como ferramenta de ensino e aprendizagem
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 12/05/2011)The aim of this dissertation is to introduce a simulation tool called Easy Java Simulations (EJS), created by Francisco Esquembre, and also to provide guidelines to Physics teacher at the High School level in how it could ... -
Escolananet: o uso de ambiente virtual de aprendizagem (AVA) como ferramenta de apoio e estímulo à aprendizagem de física no ensino médio
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 08/07/2010)This work consists in building, implementing and evaluating a Virtual learning Environment (VLE) as a tool to support the teaching of physics with traditional methodology, in high school, using the Moodle softares package. ... -
Unidades de Ensino Potencialmente Significativas (UEPS)em Ambientes Virtuais de Aprendizagem (AVA) como instrumento de aprendizagem significativa de física no ensino médio
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Física - PPGF, , 19/11/2013)This work uses Potentially Meaningful Teaching Unit (PMTU), the instructional strategy proposed by M. A. Moreira, in a Virtual Learning Environment (VLE) in the Moodle platform, as a tool for learning physics in high school, ... -
Produção de vídeos caseiros pelos próprios alunos como estratégia para melhorar a aprendizagem dos conceitos abordados nas aulas regulares de Física no Ensino Médio e com ênfase no registro das atividades propostas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 30/03/2012)This work presents the results of a study about the efficience of home video productions by own students to get a better learning in Physics by the understanding of some important teacher´s assignments at Senior High School. ... -
Modelagem computacional de estruturas de poços quânticos semicondutores para dispositivos optoeletrônicos e spintrônicos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Física - PPGF, , 29/01/2014)In the present thesis, we realize a computational modeling of semiconductor structures based on multiple quantum wells with filter barriers and on quantum wells with semiconductor diluted magnetic layers. We numerically ... -
Experimento de Galileu do plano inclinado em sala de aula
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 14/06/2014)This work aims to make a suited reconstruction from the classic experiment of the inclined plane, attributed to Galileo Galilei. The intention is to apply it to high school classes, claiming that it might motivate these ... -
Objetos virtuais de aprendizagem aplicados ao ensino de física: uma sequência didática desenvolvida e implementada nos conteúdos programáticos de física ondulatória, em turmas regulares do nível médio de escolarização que utilizam um sistema apostilado
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 11/09/2013)The use of digital learning objects (DLO) in the classroom has become more relevant and frequent. Therefore, reflecting on pupils and teacher s attitude, in real-class situations about the insertion of new educational ...