Listar por asesor "Tancredi, Regina Maria Simões Puccinelli"
Mostrando ítems 1-13 de 13
-
Ensinando e aprendendo geometria: uma experiência com o software Cabri-Géomètre II na 5a série do ensino fundamental.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 27/08/2003)In the last three decades, geometry teaching in Brazil has had serious problems. A number of Brazilian researchers have identified the cause of such problems and proposed ways likely to overcome this chaotic scenario. One ... -
Experiências de Ensino e Aprendizagem : estratégia para a formação online de professores iniciantes no Programa de Mentoria da UFSCar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 05/02/2010)This research investigated three teachers learning in their beginning of career at the first years of elementary school and an expert teacher the mastermind who have taken part of the Mastermind Program (MP) at UFSCar ... -
Formação continuada online de professores dos anos iniciais: contribuições para a ampliação da base de conhecimento para o ensino de geometria
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 12/12/2007)This doctorate thesis identifies and analyzes the contributions of two online distance minicourses to the knowledge base (specific knowledge of geometry, pedagogical knowledge of geometry and pedagogical reasoning processes) ... -
Programa de Mentoria da UFSCar e desenvolvimento profissional de três professoras iniciantes
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 19/02/2010)The objective of this research is to analyze the learning of three beginner teachers during the participation in the Mentorship Program of UFSCar's Portal Teachers. This program was designed to understand and implement ... -
A atuação do professor de matemática na educação de jovens e adultos: conhecendo a problemática.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 01/07/2004)The Education of Young and Adults comes gaining space in the research carried through in the educational area. A great concern exists in understanding the process of education for which passes these people, who had remained ... -
Os professores de matemática e a geometria: opiniões sobre a área e seu ensino.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 25/05/2005)Based on the professional experience with the Geometry teaching and on the existing bibliography which is approaching the abandon of Geometry and its teaching, the possible causes of this abandon and the importance of ... -
Aprender a ensinar Geografia: a visão de egressos do curso de Pedagogia da UEFS (Univerisdade Estadual de Feira de Santana)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 06/03/2006)The present study is at the scope of investigation which search to understand how it s been developed the teaching and learning processes of the specific didactics in Pedagogy Training Course for experienced teachers. ... -
Cursos de Administração e políticas de avaliação do ensino superior no estado de São Paulo (1995-2006)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 19/12/2008)Le thème de cette étude est l'évaluation institutionnelle, en mettant l'accent sur des cours de premier cycle en administration. Vise à établir si les politiques de l'évaluation de l'enseignement supérieur de plomb, selon ... -
O texto, o contexto e o pretexto : ensino de literatura, após a reforma do ensino médio
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 29/02/2008)The secundary educational reform in Brazil grants to secondary school the role of improving knowledge acquired on previous education level in order to offer students conditions of pursuit on superior education, as well it ... -
Escola e famílias: mundos que se falam? Um estudo no contexto da implementação da progressão continuada.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 27/02/2004)The aim of the present study was to analyze how school-families relations took place in the context of the implementation of the Continued Promotion (Progressão Continuada) policy at a public elementary school in the State ... -
Indicadores de qualidade na Educação : um estudo a partir do PISA e da TALIS
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 14/09/2012)International Student Assessment) and the results presented by TALIS (Teaching and Learning International Survey), considering the configuration of schools highly evaluated and the practices developed in those institutions. ... -
Contribuições de uma política pública de avaliação institucional para a Universidade Federal do Amapá
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 13/12/2012)This study is part of the evaluation of higher education field, specifically in one of the evaluative processes implemented by the Ministry of Education in Brazil, the National Higher Education Evaluation System (SINAES ... -
Formação de professores de matemática para o uso pedagógico de planilhas eletrônicas de cálculo: análise de um curso a distância via Internet.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 30/05/2003)This study aimed at describing and analyzing the process of the formation of Mathematics teachers of the primary and secondary levels of education who participated of a distance learning course via Internet about the ...