Navegando por orientador "Venezuela, Antonio Luís"
Itens para a visualização no momento 1-3 of 3
-
Incomensuráveis: abordagem dos números irracionais na educação básica
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 07/02/2024)This study addresses the construction of numerical sets, with particular emphasis on irrational numbers, in order to examine their teaching in Brazilian Basic Education. The research begins with a review of the historical ... -
Matemática financeira empreendedora: uma proposta de ensino, desenvolvendo a educação financeira e o empreendedorismo pessoal
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 17/12/2020)This work dealt with the elaboration, structuring and application of a didactic sequence, through remote classes, which proposed the teaching of financial mathematics to high school students through contextualized exercises ... -
Transposição Didática da Geometria Diferencial ligada à Cartografia: apoio ao professor de Matemática
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus Sorocaba, 25/06/2024)Theoretically based on Differential Geometry, this writing highlights the relevance of this complex mathematical area and its potential to enrich the Mathematics teaching and learning, especially at more advanced levels. ...