• Tradutor e intérprete de Libras: Construção da formação profissional 

      Giamlourenço, Priscila Regina Gonçalves de Melo; http://lattes.cnpq.br/9677657445752040 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 16/02/2018)
      The process of deaf people inclusion in different social spaces becomes possible, mainly, by the professional practice of the translator and interpreter of Libras (Brazilian Sign Language), that to do it presupposes a ...
    • Possibilidades formativas da colaboração entre professores do ensino comum e especial em um município paraense 

      Silva, Rossicleide Santos da; http://lattes.cnpq.br/3364442834848957 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 23/02/2018)
      Differential forms of support that favor the schooling and school inclusion of the Target Audience of Special Education or PAEE (in Portuguese - Público Alvo da Educação Especial) are needed in the educational space. The ...