Browsing by CNPq Subject "CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::PLANEJAMENTO E AVALIACAO EDUCACIONAL::POLITICA EDUCACIONAL"
Now showing items 1-6 of 6
-
O fechamento da escola no campo em Aporé/GO sob a hegemonia neoliberal no campo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 16/02/2023)This paper exposes the result of a study about the closure of rural schools in the city of Aporé-GO between 1975 and 2001. The purpose of the research was to understand the territorial dynamics of capital in the Cerrado ... -
Plano Municipal de Educação de Sorocaba/SP: monitoramento, avaliação e controle social
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 12/04/2024)The objective of this research in education policy and management areas was to analyze the debates and clashes in the light of the instances responsible for monitoring and evaluating the PME (Municipal Education Plan) of ... -
Avaliações em larga escala: macro e microrregulações na escola
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 15/02/2023)Periodically, basic education has been evaluated in the country in a census by Prova Brasil, a large-scale evaluation that represents a new regulation form by the State, which increasingly assumes the evaluator role. The ... -
O impacto de programas de educação cívica promovidos pelo poder legislativo como política pública institucional para formação cidadã: lições a partir do Parlamento Jovem mineiro
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência Política - PPGPol, Câmpus São Carlos, 31/08/2022)The thematic questioning of this study guides the need to face the resumption of the debate of the so-called "institutional confidence crisis", analyzes the conjectures to investigate the relationship regarding the ... -
Trajetória da política de educação do/no campo em Paraupebas/Pará de 2005 a 2010
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 01/12/2015)The education developed in the schools in the rural area, historically, has witnessed the ills and the neglect of the public power. The claims for having schools in the rural area can be observed in surveys such as Andrade ... -
Política de avaliação de sistema e a gestão do resultado da prova Brasil na escola
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 27/02/2018)This study thematized the construction of the theoretical and practical process of the educational evaluation regarding the use of the results in the decision making in relation to what was proposed to evaluate, considering ...