• Aulas-oficina de física moderna integrando TIC e demonstração experimental 

      João, Herbert Alexandre; http://lattes.cnpq.br/4203763846813229 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Nacional Profissional em Ensino de Física - PROFIS, Câmpus São Carlos, 22/08/2016)
      The present work intends to produce and provide instructional material to high school teachers of physics, focusing on workshop methodology as a viable alternative to physics classes. It is proposed to equip teachers ...
    • Do positivo ao negativo : utilizando ferramentas computacionais e experimentação para a simulação de (meta)materiais refrativos 

      Nozela, Carina de Freitas Vellosa; http://lattes.cnpq.br/3851197281826782 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Nacional Profissional em Ensino de Física - PROFIS, Câmpus São Carlos, 22/08/2016)
      This work aims at the development of physical phenomena simulations associated to mathematical modeling and experimentation. The choice of geometrical optics is due, among other reasons, to the need for raising the ...
    • Do geocentrismo à gravitação universal: proposta e implementação de uma sequência didática para o ensino médio 

      Simon, Rodrigo de Almeida; http://lattes.cnpq.br/2217951338927366 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Nacional Profissional em Ensino de Física - PROFIS, Câmpus São Carlos, 18/08/2016)
      This work is formed by the development and implementation of an Educational Product, which by means of a didactic sequence (DS), aimed to address geocentrism, heliocentrism and universal gravitation topics in a less classical ...
    • O uso dos jogos e da história da ciência no ensino de física. 

      Vicente, Vagner Mario; http://lattes.cnpq.br/4545251807998014 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Nacional Profissional em Ensino de Física - PROFIS, Câmpus Sorocaba, 20/09/2019)
      There are several methodologies that facilitate the teaching of physics. In this work, we studied the use of the Game and the History of Science as tools for teachers. The product presented here and its application were ...