• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Politics
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Politics
    • Instructions to authors
    • Contact
Browsing by Graduate program 
  •   Home
  • Browsing by Graduate program
  •   Home
  • Browsing by Graduate program
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Browsing by Graduate program "Programa de Pós-graduação em Psicologia"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 212

  • Author
  • issue date
  • submit date
  • Advisor
  • Graduate Program
  • Document Type
  • title
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Regulamentar para quê(m)? As representações sociais de prostitutas sobre a regulamentação da profissão 

      Afonso, Mariana Luciano; http://lattes.cnpq.br/4148954960536963 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, , 07/08/2014)
      The general theme of this research is prostitution, known by common sense as the "oldest profession in the world", and always surrounded by much controversy, both nationally and internationally. Historically, the states ...
    • Aplicação de um programa informatizado de ensino de leitura e escrita por familiares de indivíduos com deficiência intelectual 

      Afonso, Priscila Benitez (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, , 25/02/2011)
      Researchers have made great efforts on building effective teaching methodologies for learners with diverse repertoires. In this direction, a group of behavior analysts developed a computerized teaching program that has ...
    • Formação e manutenção de classes de equivalência: um estudo com participantes da 3ª idade 

      Aggio, Natalia Maria; http://lattes.cnpq.br/4553599639534161 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, , 08/03/2010)
      The paradigm of stimulus equivalence has been widely studied, with different populations. Several studies have investigated the variables that can influence the formation and maintenance of equivalent stimulus classes. ...
    • Investigação sobre o estabelecimento de falsas memórias por meio do paradigma da equivalência de estímulos 

      Aggio, Natalia Maria; http://lattes.cnpq.br/4553599639534161 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, , 18/08/2014)
      False memories are defined as remembering events that never happened or remember facts in a distorted way. In cognitive psychology this phenomenon has been studied through the Deese-Roediger-McDermott (DRM) paradigm, in ...
    • Classificação do comportamento verbal e aquisição de discriminações condicionais por bebês 

      Aguiar, Graziele Thomasinho de; http://lattes.cnpq.br/5474561962677267 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, , 28/08/2013)
      Arbitrary stimuli can be related through conditional discrimination, via procedure Matching-tosample. The procedure can also establish equivalent relations emerge when relations were not directly taught. Such relationships ...
    • O papel do gênero na experiência do desemprego de casais portugueses e brasileiros 

      Aguiar, Joyce Cristina dos Santos; http://lattes.cnpq.br/1326026335338719 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, Câmpus São Carlos, 27/10/2017)
      Among the most notorious consequences of the current international financial crisis is the high unemployment rate, in both Brazil and Portugal. Studies indicate that, during periods of economic recession, there is an ...
    • Trauma e histórico de vitimização na escola: um estudo retrospectivo com estudantes universitários 

      Albuquerque, Paloma Pegolo de; http://lattes.cnpq.br/6930633065111660 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, , 20/02/2014)
      School victimization may favor the occurrence of traumatic symptoms and Post Traumatic Stress Disorder (PTSD). This Doctoral Thesis had the following objectives: validate the American retrospective instrument Student ...
    • Novos repertórios verbais em crianças pequenas: ouvinte, falante e classes de estímulos equivalentes 

      Almeida, Christiana Gonçalves Meira de; http://lattes.cnpq.br/4219119185672316 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, , 02/07/2014)
      Research on stimulus class formation in very young children can bring important contributions to our current understanding of relations between verbal operants and concept formation repertoire. The present research was ...
    • Estudos experimentais sobre relações derivadas e transferência do significado 

      Almeida, João Henrique de; http://lattes.cnpq.br/5650691726216420 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, , 23/08/2013)
      Questions on how abstract symbols acquire meaning remain intriguing puzzles for behavioral and cognitive sciences. Recently, tow main approaches have been emphasized in the context of Behavior Analysis investigating these ...
    • Tradições traduzidas: um estudo psicossocial sobre as memórias sociais dos moradores da comunidade do Marujá Parque Estadual da Ilha do Cardoso 

      Alvaides, Natalia Kerche; http://lattes.cnpq.br/9390983479020447 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, , 18/02/2013)
      The failure to consider the existence of traditional communities in the implementation of protected areas has created serious social problems, causing the reorganization of their lifestyles and therefore change in the ...
    • Correspondência fazer-dizer em adultos: o controle pela audiência em um jogo virtual 

      Alves, Cristiane; http://lattes.cnpq.br/4469078180637818 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, Câmpus São Carlos, 20/04/2018)
      Studying the relationship between what is done and what is said has occurred in several sciences, including Behavior Analysis. The present study employed do-say sequence and examined, experimentally, the effect of the ...
    • Interpretação Analítico-comportamental da Inferência Dedutiva nas Formas Silogísticas, a partir da Teoria das Molduras Relacionais 

      Aran Cebria, Jaume Ferran; http://lattes.cnpq.br/9190789655184482 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, Câmpus São Carlos, 22/06/2016)
      This is a theoretical paper that, given a longstanding difficulty of approaching logical reasoning from a behavioral perspective, attempts to provide an interpretation of Aristotelian syllogisms consistent with Relational ...
    • Efeito do Ensino de Sinônimos sobre a Compreensão de Textos 

      Aran, Marineide Aquino de Souza; http://lattes.cnpq.br/0270166971148398 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, Câmpus São Carlos, 29/02/2016)
      The ultimate goal of learning how to read is to understand the information present in a text and variables involved in reading with understanding have been widely studied. This paper aims to investigate whether teaching ...
    • Topografias de controle de estímulos e equivalência de estímulos : variações paramétricas do procedimento de máscaras 

      Arantes, Ana Karina Leme; http://lattes.cnpq.br/1785475312488456 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, , 05/07/2012)
      Stimulus equivalence literature has shown robust data, but with some result variability between participants, with some forming classes promptly and others who do not demonstrate the expected class formation. Matching to ...
    • O mentir pró-social em escolares: influências de idade, contexto social e consequências 

      Arruda, Daiane Araujo de; http://lattes.cnpq.br/7956042101555316 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, Câmpus São Carlos, 13/04/2018)
      Lying with the purpose of gaining social acceptance is called prosocial lying. It serves to avoid embarrassment, to preserve privacy and affective bonds or even to escape from an embarrassing situation. Recent studies on ...
    • Uma leitura comportamental sobre o método Paulo Freire de alfabetização: convite ao diálogo entre analistas do comportamento e educadores freireanos 

      Bachega, Denise; http://lattes.cnpq.br/8339894297281762 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, , 10/03/2014)
      This study aimed to highlight interactions in the educational environment, more specifically in literacy approaching Paulo Freire s literacy method and some aspects of his theory from the perspective of Behavior Analysis. ...
    • Ensino da linguagem oral em contexto familiar: análise de uma ferramenta de observação 

      Balog, Lívia Gabriela Campos; http://lattes.cnpq.br/1305969857928709 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, Câmpus São Carlos, 24/04/2019)
      Parents have an important role in their children's language acquisition. A tool which analyzes how parents are teaching language to their children is interesting as a base to the planning of an effective intervention. The ...
    • Sensibilização de profissionais do Programa Saúde da Família (PSF) para notificação de violência contra criança e adolescente: um estudo de caso 

      Bannwart, Thais Helena; http://lattes.cnpq.br/1463957143305757 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, , 10/03/2011)
      Studies show that when dealing with cases of abuse, health professionals have difficulties in identification and reporting. These difficulties are related to a gap on this topic on their professional training, the reproduction ...
    • Desenvolvimento da cognição social em préescolares sob a ótica da teoria das molduras relacionais 

      Benatti, Lívia Andrade; http://lattes.cnpq.br/8309210241087768 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, Câmpus São Carlos, 11/03/2016)
      Theory of Mind is conventionally defined as the ability to understand and make inferences about one’s own mental states (i.e., desires, intentions and beliefs) and those of other people, and based on this repertoire, one ...
    • Capacitação de pais e professores para ações integradas de ensino de leitura e escrita para aprendizes com autismo e deficiência intelectual 

      Benitez-Afonso, Priscila; http://lattes.cnpq.br/0000868072508462 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, Câmpus São Carlos, 06/03/2015)
      This dissertation was written in the compendium of scientific texts and introduces three studies that support the planning, implementation and evaluation of interventions to ensure academic learning of reading and writing ...

      UFSCar
      Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
      Send Feedback

      UFSCar

      IBICT
       

       


      UFSCar
      Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
      Send Feedback

      UFSCar

      IBICT