• Construção de um programa de ensino de pré-requisitos de leitura e escrita para pessoas com deficiência intelectual 

      Freitas, Maria Clara de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, , 17/09/2012)
      Since its dawn, Behavior Analysis stood out in the search for ways of teaching complex repertoires to persons with intellectual retardation. Procedures built on stimulus equivalence have proved highly effective and economical, ...
    • Ensino de autocuidados para docentes em tempos de pandemia da Covid-19 

      Soares, Caroline Fernanda (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 25/10/2022)
      This study verified the effects of online self-care intervention on the well-being of elementary school teachers during the COVID-19 pandemic. In the pre-test, the Lipp Stress Symptoms Inventory for Adults (ISSL), the ...
    • Ensino de Leitura na Linguística de Bloomfield e na Análise Comportamental de Skinner 

      Conceição, Djenane Brasil da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 15/12/2015)
      In a literate society like ours there are many advantages for both the individual and for the community in knowing how to read and write. Brazil's high illiteracy rates are well known, and eradicating functional illiteracy ...
    • Estudos sobre divulgação científica e redes sociais virtuais: o caso do Boletim Behaviorista 

      Girotti, Vivian Bonani de Souza (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 11/09/2020)
      The investigation of the use of virtual social networks by institutions, groups and individuals, for the dissemination of information, is important since a large part of the population uses the Internet as the main source ...
    • Investigando o uso sustentável de recursos comuns por meio de um jogo eletrônico 

      Camargo, Julio César de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 30/08/2019)
      This research comprises the development and the use of a video game-based task to evaluate the effects of differential consequences on the consumption of common-pool resources. The game simulates an ocean fishery, in which ...