• Gênero como construção social: elementos constituintes para o ensino de ciências 

      Alboredo, Bruna Dias (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Araras, 01/09/2023)
      Although gender is defined as a social construction, which reflects social markers, it is necessary to understand in more depth how this construction occurs in different cultures and historical contexts, especially in ...
    • Estudo de caso em aulas de ciências: contribuições para o desenvolvimento do pensamento crítico na educação básica 

      Gama, Thamires Valadão (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação de Mestrado Profissional em Química - PPGQ, Câmpus São Carlos, 25/02/2019)
      In contemporary society, products of science significantly affect people´s decisions, making critical thinking a valuable skill to be developed. Among the methodologies which can encourage critical thinking, there is one ...
    • Fisiologia e Estética: elementos de uma antropologia em Diderot 

      Alves Junior, José Carlos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Filosofia - PPGFil, Câmpus São Carlos, 12/04/2018)
      This study analyzes the relationships between physiology and aesthetics in some of Diderot's works, deeming itself certain elements of an anthropology. The proposal consists in investigating how these relationships are ...