• Formação em serviço sobre gestão de escolas inclusivas para diretores de escolas de educação infantil 

      Carneiro, Relma Urel Carbone (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 18/12/2006)
      We live in the context of a global society, in which changes are demanded in all aspects in the search for a better quality of life for mankind. In addition, there is an increase in the proportion of excluded individuals ...
    • Usos e potenciais das metodologias ativas em EPS pelas equipes de saúde: estudo de caso 

      Lemos, Felipe Magalhães (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Gestão da Clínica - PPGGC, Câmpus São Carlos, 12/09/2018)
      The objective of this study was to analyze how the process of Permanent Health Education in the DRS XIV region occurs. As a SUS policy, the Permanent Health Education became a powerful tool for the implementation of Primary ...
    • Avaliação pedagógica e deficiência intelectual : formação de profissionais da rede pública 

      Stelmachuk, Anaí Cristina da Luz (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 28/04/2017)
      The present research had as an objective to identify the concepts multifunctional-resource-class teachers and school supervisors have of intellectual disability and evaluation, after being submitted to an education course. ...