Browsing by Subject "Dialogicity"
Now showing items 1-8 of 8
-
Dialogicidade e interdisciplinaridade na prática: explorando estratégias para fomentar o planejamento coletivo entre docentes de ciências da natureza
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 28/09/2023)The year 2022 outlined the implementation of the new curriculum regulating Brazilian High Schools in both public and private institutions. The foundational knowledge and skills to be developed at this educational level ... -
Rodas de conversa no projeto "Vivências em atividades diversificadas de lazer": sistematização de experiências e processos educativos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 08/02/2019)This work is inserted in the research line of Social Practices and Educational Process, lined on the referential frame of Epistemologies of the South, especially towards praxis of leisure, humanization and the “dialogicity” ... -
Uma análise crítica da BNCC na área de Língua Portuguesa a partir das contribuições de Freire
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 15/06/2020)ABSTRACT FRAGA, Lídice Tiede. A Critical Analysis of the BNCC in the Portuguese Language Area from the Contributions of Freire. 2020. 89 p. (Master´s Degree in Education) - Universidade Federal de São Carlos [Federal ... -
Formação dos sujeitos participantes de uma atividade de comunicação sobre as questões sociocientíficas dos agrotóxicos
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 10/07/2020)The lack of understanding about some everyday events involving science and technology can have repercussions for the social life of all of us, as our participation in political decisions or understanding of the world and ... -
Se essa rua fosse minha: Construção de uma Pedagogia da Rua dialógica nas aulas de educação física
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Profissional em Educação Física em Rede Nacional - PROEF, Câmpus São Carlos, 22/03/2024)This research proposal stems from our concerns regarding the high dropout rate of Physical Education classes among students in the final years of Elementary School. Based on these concerns, we set out to reflect on the ... -
Protagonismo juvenil nas aulas de educação física: análise da construção de uma sequência didática com discentes do ensino fundamental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Profissional em Educação Física em Rede Nacional - PROEF, Câmpus São Carlos, 22/03/2024)This study emerged from a concern within my teaching practice regarding the increasing number of students disengaging from Physical Education classes during the later years of Elementary School. The factors discouraging ... -
Formação com a comunidade escolar: uma perspectiva de alfabetização e pós alfabetização no contexto da educação CTS
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 29/04/2022)In this country marked by historical and current sociocultural inequality, it is essential to develop a formative educational project that unveils this reality, that builds bridges instead of chasms and ensures access, ... -
Sucesso escolar no Espaço Cooperativo de Aprendizagem Horizonte: perspectivas de estudantes multirrepetentes e seus professores
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 22/05/2024)The present study addresses the investigation of the school experiences of students experiencing educational lag, enrolled in 2023 at the Horizonte Learning Cooperative Space (ECAH), a project of the Poços de Caldas Municipal ...