• Escola indígena no estado de São Paulo: uma visão político-legislativa da educação escolar nas aldeias paulistas 

      Spinardi Junior, Celso (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 05/07/2022)
      The right to access education is of undeniable importance, but there is a significant gap between the guaranteed right and its effective access. Society has historically been mobilized through the formulation and implementation ...
    • A visibilidade lésbica nas pedagogias do cinema 

      Paulino, Alessandro Garcia (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 28/02/2019)
      The present study focuses on the themes of gender and sexualities in the cinema, with the aim of analyzing the Brazilian cinematographic productions that approach in their narrative the lesbianities. The investigative paths ...
    • A presença das crianças migrantes haitianas nas escolas de Sinop/MT: o que elas visibilizam da escola? 

      Alexandre, Ivone Jesus (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Sociologia - PPGS, Câmpus São Carlos, 24/04/2019)
      This study, linked to the Sociology of Childhood research line of the Post-Graduate Program in Sociology of the Federal University of São Carlos, sought to understand how the insertion of Haitian children in the public ...