Browsing by Subject "Docência"
Now showing items 1-7 of 7
-
O ideário neoliberal na Base Nacional Comum Curricular (BNCC): desdobramentos para o trabalho docente
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 07/03/2023)This research is inserted in the field of educational curricular policies and aimed to study the National Common Curricular Base (BNCC), intending to identify similarities with elements of neoliberal ideas for education ... -
Ensino-Aprendizagem dos alunos surdos: o papel da formação docente de Ciências Biológicas no processo de inclusão.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 17/03/2023)Herein we highlight the role of the initial training of Biological Sciences teachers in the teaching-learning process of deaf students, and proposes to analyze the social and historical context in that the education of ... -
O trabalho de professores de educação especial : análise sobre a profissão docente no estado de São Paulo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 04/10/2012)This research aims to think about what kind of work conditions teachers of Special Education (SE) from São Paulo State have to confront on their everyday practice. Critical approach was adopted having as methodological ... -
Docência em língua espanhola: sentidos produzidos pela publicidade de escolas de idiomas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, , 16/03/2015)This research's overall aim is to identify which meanings on teaching are produced and put into circulation by language schools advertising and which of these meanings refer specifically to Spanish Language. This is a ... -
Narrativas autobiográficas de professores iniciantes no ensino superior: trajetórias formativas de docentes do curso de Letras-Inglês
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 24/01/2014)This work has as an object of study the academic process of teachers that are at the beginning of their careers starting from their oral and written autobiographical stories, motivated by the leading question: What experiences ... -
O Exame Nacional do Ensino Médio: uma política reconstruída por profesores de uma escola pública paulista
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 27/02/2015)The public high school education in Brazil is a victim of the constant reformism that has been hindering the strengthening of the own identity of this education period. The more frequent and abundant use of the High ... -
Aprendizagem da docência pela prática da tutoria virtual: um estudo sobre formação, saberes, desafios e estratégias da docência na educação à distância no âmbito da Universidade Aberta do Brasil
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 26/02/2015)Distance Education (DE) is a type of education that enables the democratization of access to knowledge, the expansion of job opportunities and learning throughout life, as this is independent of the distance between student ...