• Tibira 

      Costa, Otacílio Bolhosa da; Santos, Marilisa Melo dos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 01/09/2023)
      Short documentary titled “Tibira” focuses on four characters who fight for their indigenous and LGBTQIAP+ (lesbian, gay, bisexual, transsexual, queer, intersex, asexual, pansexual and more) rights. Currently they live in ...
    • Fronteiras em discussão : pensando as interações entre ficção e documentário em Diários de motocicleta por meio da intermidialidade 

      Ebert, Sancler (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 17/03/2016)
      The research aims to think over about the overlaps between fiction and documentary in the film The Motorcycle Diaries (2004) by Walter Salles, using intermediality as method. We will use the ...
    • O uso de imagens de arquivo em documentários de moradias estudantis: a escrita da história do CRUSP e da moradia estudantil da UNICAMP 

      Oliveira, Eduardo de Souza de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 23/04/2020)
      The present work analyzes the appropriation of archive images by the documentaries CRUSP: um recorte (Marcelo Gutierres, 2005) and Moras à Luta (Samuel Souza and Eduardo Oliveira, 2015). The objective is to point out how ...
    • Diretoras brasileiras e a representação da mulher em documentários dos anos 1980 

      Esperança, Hanna Henck Dias (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 17/12/2020)
      In the 1980s, women occupied a significant portion of the making of short and medium-length documentaries in Brazil, with a very diverse production in terms of narrative and language. In view of the small amount of research ...
    • Cinema, televisão e documentários: possibilidades imaginativas em contextos de ensino técnico 

      Neto, Armando Manoel (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 23/02/2021)
      This dissertation discusses the possibility of a reflection on the school, education and the ways of seeing that are constituted in these spaces. In this way, we observe the educational processes and visuality projects ...