Browsing by Subject "Ensino remoto emergencial"
Now showing items 1-7 of 7
-
Estudo bibliográfico da avaliação formativa em contexto de ensino não presencial mediado por tecnologias digitais de informação e comunicação (TDICs)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 09/08/2023)In January 2020, the World Health Organization (WHO) declared that the outbreak of the new coronavirus constituted a Public Health Emergency of International Concern (PHEIC). At the national level, and specifically in the ... -
Educação em tempos pandêmicos: balanço da produção em periódicos do Brasil (2020-2021)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 29/08/2023)The aim of this paper is to describe and analyze academic production in the field of education on the subject of the covid-19 pandemic, between 2020 and 2021, as a means of means of understanding the most prominent debates ... -
Tensões entre educação tradicional e uso de TDIC no ensino remoto emergencial durante a pandemia
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 01/05/2022)Este artigo objetiva discutir como se organizou, durante o período de isolamento social devido à pandemia de COVID-19 em 2020, o trabalho docente de professores da Educação Básica, de diferentes áreas, das redes de ensino ... -
O estágio supervisionado e o Programa em Residência Pedagógica no contexto do Ensino Remoto Não-presencial Emergencial (ENPE) em Pedagogia na Universidade Federal de São Carlos - campus Sorocaba (2020)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 29/11/2021)This research aims to analyze the characteristics of the remote supervised internship as a control measure for the transmission of COVID-19 for initial teacher training developed in conjunction with the Pedagogical Residency ... -
Perspectiva de um professor-pesquisador da educação básica sobre o ensino de inglês durante a pandemia à luz da pedagogia do pós-método
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 23/09/2022)The year 2020 was marked by changes and adaptations in all the world sectors, due to the Covid-19 pandemic. In view of this, the public organs which are responsible for education in the country proposed measures for the ... -
Percepções de licenciandos sobre o estágio supervisionado remoto em tempos de pandemia
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 18/04/2022)As a fundamental component of the curriculum in undergraduate courses, the subject of supervised internship aims to provide students in initial teacher-training the confluence of theoretical and practical experiences in ... -
Retorno presencial na pandemia da covid-19:ações das professoras alfabetizadoras e de políticas públicas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 26/01/2024)The novel coronavirus (COVID-19) pandemic has led to changes in the organization of life in society, and the school environment has been no different. Teaching had to adapt to the health limitations and during 2020 and ...