• Além da diversidade: literatura infantojuvenil como horizonte de humanização 

      Martins, José Geovânio Buenos Aires (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Estudos da Condição Humana - PPGECH-So, Câmpus Sorocaba, 24/02/2023)
      As of Flor and Rosa: a love story between equals (2011), The Love does not choose sex (2010), The boy who played at being (2000) and Olívia has two daddies (2010), tried to be investigate the constructed didacticism by ...
    • Gênero como construção social: elementos constituintes para o ensino de ciências 

      Alboredo, Bruna Dias (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Araras, 01/09/2023)
      Although gender is defined as a social construction, which reflects social markers, it is necessary to understand in more depth how this construction occurs in different cultures and historical contexts, especially in ...
    • Gênero, sexualidade e currículo: percepções e proposições a partir de vivências em uma escola médica 

      Oliveira, Pedro Mendonça de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Gestão da Clínica - PPGGC, Câmpus São Carlos, 17/02/2020)
      Michel Foucault characterizes sexuality as a device of power, which has been utilized throughout the history of mankind for the maintenance of privileges. Since the nineteenth century, this device finds in medical practice ...
    • Por uma linguística (mais) popular: a construção do gênero neutro como dissidência linguística 

      Gomes, Robert Moura Sena (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL, Câmpus São Carlos, 29/06/2022)
      With the effervescence of social movements, the understanding that a language is also a place where the identity of a collectivity is anchored has made it also an object of struggle. With the advent and intensification ...